maandag 15 maart 2021

Dit keer een blogje op maandag..............

 

Maandag = wasdag......vroeger was dat echt zo.....mijn lieve moeder ging er dan al om 5 uur uit om de wasketel aan te steken want een wasautomaat had ze toen nog niet....we praten over 60 jaar geleden.
Ze had wel een snelwasser.....dit was een machine die wel waste maar niet het water verwarmde.
Huisvrouwen hadden het vroeger echt niet gemakkelijk, wat een weelde hebben wij nu.....
Maar goed, mijn verhaaltje ging eigenlijk over een quilt.
Als je een quilt af hebt kan je hem aan deze en gene laten zien, dat is leuk.....Je kan hem ook meenemen naar de regiodag en hem dan daar showen en dan mag je er meestal ook nog wat over ver{tellen}.
Helaas de regiodagen zijn er al even niet ivm corona.
We moeten hierna een veel grotere ruimte huren voor de regio dag want alle gemaakte {corona} quilts passen nooit in de zaal.......denk ik......
Ik vond vanmorgen tijdens wat opruimwerkzaamheden ook nog een mooi plaatje van een quilt...

Mijn jongste dochter met haar paardenquilt. Je kan een quilt op veel manieren laten zien, nou dit was ook een manier. Het is een quilt met allemaal paardenafbeeldingen en een  heuse foto op stof gezet van mijn dochter en een paard. Deze foto is ongeveer 20 jaar oud denk ik, mijn dochter is inmiddels 36, maar de quilt is er nog.
Het paard, Cela, bleef mooi staan voor de foto, overigens het paard is er ook nog, ze is wel hoogbejaard inmiddels.

En door zo'n fotootje heb je ineens een idee voor een verhaaltje.
Nou had ik evengoed wel een verhaaltje in het hoofd want wij, mijn lief en ik, hebben opa en oma gespeeld in het weekend. De politie-mamma moest werken dus mochten de jongetjes bij opa en oma.
Ze moeten ook wel want opvang in het weekend is hier niet te vinden. Ik blijf dat toch jammer vinden dat er geen enkel kinderdagverblijf die mogelijkheid biedt......net als nacht-opvang dat is er ook niet. Zoveel alleenstaande ouders die daar mee gered zouden zijn....ik snap daar niets van.
Wij passen graag op dat is het punt niet, maar er kan ook eens iets met ons gebeuren en dan wordt het wel moeilijk.

En niet  onbelangrijk, onze dochter zou niet afhankelijk van ons moeten zijn.
Helaas, misschien toch een politiek punt....ik heb er niets over gelezen......
Over politiek gesproken....Volgens mij zouden er geen toeslagen moeten zijn, geen huurtoeslag, maar gewoon normale huur voor een normaal huis voor een normaal gezin.
Geen zorgtoeslag, maar gewoon zorg voor een normale prijs die iedereen kan betalen. Misschien toch terug naar vroeger toen er een inkomensgrens was voor de premie van de zorgverzekering. Het is toch niet normaal dat er nu mensen zorg mijden omdat het zo duur is!!!
Ik vind het niet goed dat mensen met een dikke portemonnee nu genoeg hebben aan een basis verzekering....ja, als er wat aan hun gebit moet gebeuren kunnen ze dat evengoed wel betalen, wij niet.
En misschien zou ook de kinderopvang gratis moeten worden, geen gezeur meer over geld, gewoon voor alle kinderen gratis opvang.....wij vrouwen moeten toch allemaal werken van de regering, dan kinderopvang gratis!
Net als WMO geld, dat zou iedereen moeten kunnen krijgen want je moet ook langer thuis wonen, en met z'n allen in een soort van bejaardenhuis was toch echt goedkoper.....en zo weet ik er nog wel een paar...
Straks ga ik alvast stemmen, nee mijn stem gaat niet verloren, ik mag me namelijk graag overal mee bemoeien dus moet ik ook gaan stemmen...dat hoort bijelkaar.

Fijne maandag nog, misschien had je wel vrij, ook leuk...
groetjes, Marion.






4 opmerkingen:

  1. Marion, je hebt een medestander. Voor de dames die dit ook lezen, ga stemmen, dan kunnen en mogen we mee praten en het klimaat is ook niet onbelangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik hoor stem altijd, als ik denk aan de strijd die onze grootouders geleverd hebben om dit recht te krijgen. Als eerbetoon aan hen alleen al.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tja, de regiodag. Wat zou het weer fijn zijn als dat weer kan. Een grotere zaal, die is er niet? Maar misschien kunnen we het over twee dagen verdelen? Maar dan wordt het ook duurder, dat is ook nog een dingetje. Maar misschien zijn er nu minder quiltsters die nog durven en redden we het toch met een dag? Hoe schat jij dat in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Janine....een grotere zaal hoeft niet hoor voor de regiodag, die toneelzaal is groot genoeg...alleen er kan niet veel opgehangen worden en dat vind ik wel jammer. En net wat je zegt 2 dagen wordt wel duur denk ik voor deze en gene. Iedereen die quilt snakt naar een regiodag maar aangezien het best wel wat oudere mensen zijn is voorzichtigheid geboden, dat is eenmaal zo. We kijken gewoon dit jaar hoe het loopt en misschien kan het wel dit najaar...Als er heel veel aanmeldingen zijn kun je altijd nog wat bedenken. Ik kom graag naar de regiodag, en Greet en ik willen ook graag de kaartverkoop blijven doen, kunnen jullie even rustig lunchen. We spreken elkaar via dit medium en zien elkaar hopelijk dit najaar. Succes, groetjes Marion.

      Verwijderen