zondag 11 april 2021

Ik ben fan van Trijntje.....

Dit is Trijntje vd Horst, en ik ben een fan van haar "mesthoopquilts".
Ik hoor jullie al denken en vragen :   Wat is een mesthoop quilt?
Een Mesthoopquilt wordt gemaakt van overgebleven snippers en lappen en soms mooie resten en soms ook lelijke lapjes. Ja, zelfs lelijke lapje komen tot hun recht in een mesthoopquilt. Heel bijzonder is dat wel. 
Het motto van Trijntje is.....als je zelf nog ziet dat er een lelijk lapje tussen zit, dan is hij te groot....leuk is deze gedachte erachter.
Ik doe mijn best en maak ze dus niet te groot.

Dit is er een van Trijntje, zo kan het dus worden, leuk toch?
Dit is er ook een, lekker kleurig....
Hier ben ik nu dus mee bezig, want de strikjes moeten even wachten want ik moest eerst weer strikjes tekenen maar dat ging niet want mijn rechterhand vingers zijn nogal opgezet, er zit in 2 gewrichten een ontsteking, dus even rusten. Op de naaimachine werken gaat wel, gelukkig.....

De mijne gaat zo worden....
Dit is 1 blokje van 20 bij 20......dat vierkant teken ik op een stuk gordijnstof...zet er diagonalen op en dan kan je los gaan met je scraps { restjes}
Na wat proeflapjes bedacht ik de witte strook op het diagonaal want dan kan je een figuur maken, zie hieronder....

Het wordt dus ongeveer zo.....
Ik ben zo verrukt van dit idee wat je kan doen met resten, Thanx Trijntje, het wordt vast weer een mooie quilt, en dank voor jouw inspiratie.
****
Heb ik nog meer te vertellen.....ja, ik heb nog een lekker recept voor jullie...


klik hem maar even aan en dan kun je van deze salade heerlijk smullen, misschien als het weer BBQ-weer is, ziet er nu niet naar uit.....maar....
Ik zag vorige week mijn buren BBQ-en in de garage met de deur open, dus dat is ook een optie.
Vandaag ga ik lekker verder met de Mesthoop lapjes, het is er weer voor.

Overigens mag ik a.s. woensdag mijn Astra Zenica vaccinatie halen. Ik moet dus dan wel aan de bak wat betreft het wandelen want hoe meer je beweegt hoe minder kans op trombose....dus ik wil die quilt nog afmaken  dan moet ik wandelen....gelukkig heb ik een wandelmaatje.....

Silka gaat altijd gezellig met mij mee, dus dat komt helemaal goed.
Mijn lief van 70 jaar mag ook zijn vaccinatie halen, hij krijgt Pfeizer, dus ja of we het hierna nog goed met elkaar kunnen vinden blijft de vraag....mmmmmmmm
Mijn lief moest wel 1 uur aan de telefoon zitten om het te regelen, want met de computer werd hij er telkens uitgegooid....Het is wel een weg met hobbels om een vaccinatie te bemachtigen.
Je vraagt je af wie dat heeft bedacht........

Maar goed, ik wens jullie een fijne zondag, lekker binnen want het is koud!
groetjes, Marion.

Kijk, hier schijnt de zon!











 

1 opmerking:

  1. Wat een leuke naam voor een enige quilt. Jammer dat je hand even niet meewerkt. Hopelijk gaat dat gauw weer over.
    En wat een heerlijk recept. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen