zondag 4 april 2021

Ik had een bijzondere ontmoeting.....

Daar is ze weer....een oud kiekje gemaakt in de caravan.....
Zoals iedere morgen liep ik ook vandaag lekker met Silka door ons dorp op weg naar het Wognumse bos, kortgezegd  het Park.
We liepen lekker dus namen we de grote rondte en dat vond Silka heel fijn. Of we dat morgen ook kunnen doen is de vraag als ik zo het weerbericht hoor.
In ons bos is ook een natuurspeeltuin en daar mogen natuurlijk geen honden komen. Nu hebben ze rond om het bos een buitenwandeling over het gras gemaakt en die wandel ik vaak met Silka. Vandaag niet {gelukkig maar} want daar zag ik hem lopen......

De Paashaas in eigen persoon.....

Hij was druk eieren aan het verstoppen in de natuurspeeltuin, dus ik groette hem op m'n paasbest...Ik zei tegen hem dat hij beter de eieren niet op de grond kon verstoppen, want de loslopende honden weten die eieren zo te vinden...Volgens hem mochten er in de speeltuin geen honden, dus dan komen ze er ook niet. Beetje naïeve paashaas vond ik, maar ja ik weet niet hoe een paashaas denkt natuurlijk.  Mijn hond liep inmiddels aan de riem  maar verderop zag ik verschillende honden los lopen, dus die wees ik aan en toen ging het paaslichtje branden bij de paashaas.....Hij ging ze toch maar wat hoger hangen.....Ik hoop dat de kindertjes nog wat lekkers vinden als ze in de speeltuin komen. 

Wel leuk om na 64 jaar eindelijk de paashaas te ontmoeten....

Wat gaan we vandaag nog meer doen....

We gaan lekker gourmetten met onze jongste dochter en haar kindjes, 1 volwassen persoon mag per huishouden, en aangezien wij morgen de oppas hebben slapen de kindertjes hier toch al dus dat is lekker makkelijk.  Het wordt zo wie zo gezellig.

Gister was mijn schoonzuster jarig en die heb ik als kado wat boeken gegeven, uit de kringloop, maar nu ze niet meer werkt leest ze veel. Ik had de boeken natuurlijk op mijn manier verpakt in een Tas.

Kijk maar even mee....

Het is een spijkerstof tas geworden.....de voorkant en de achterkant kon ik uit een pijp halen met dus wel een naad in het midden maar dat is niet erg, staat wel stoer....

De zak is ook leuk, gewoon een stuk van de voorkant van een andere spijkerbroek en dan heb je dus zo een dubbele zak, voor het fietssleuteltje.....

En omdat ze jarig was had ik er vlaggetjes aan gemaakt....en een heerlijke taart erop gezet. Het idee van de taart heb ik van vriendin Greet, daar kreeg ik ooit een kaart van met een taart erop en dat idee heb ik nagemaakt. Alle lof is voor Greet.

Mijn schoonzus is dol op moccataart en aanverwante smaken, vandaar....



Gevoerd natuurlijk ook nog, dus een leuk kado, een tas met boeken.

Dat was het weer voor vandaag, fijne paasdagen....
groetjes, Marion.

Deze deur weet ik feilloos te vinden in het plaatsje Meursault in de Franse Bourgogne streek...Met Pasen was dit altijd onze vaste stek.....even naar de markt in Beaune, zo gezellig op zaterdag ochtend en vooral voor Pasen......heimwee.....







 

                

 

2 opmerkingen:

  1. Ha ha! Ja weet jij veel hoe een Paashaas denkt en inderdaad leuk om hem in het echt te zien! En een mooi kado zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enige tas weer. Handig met zo’n zakje erop voor de sleutel. Prachtige deur, wij kampeerden daar ook ooit. Wanneer zullen we weer mogen?

    BeantwoordenVerwijderen