zondag 25 april 2021

Soms ontdek je een "pareltje"............

Om maar met de deur in huis te vallen....ik heb er toch genoeg, het gaat over een liedje.....
Aangezien ik een radio op mijn atelier heb en die altijd aan staat heb ik toch wel een aardige muziekkennis opgebouwd door de jaren heen, al zeg ik het zelf.
Het eerste wat ik 's morgens doe is de radio aanzetten, echt ik kan niet zonder muziek.....
Ik zat dus gister middag naar de radio te luisteren terwijl ik nieuwe vierkantjes aan het tekenen was en er was een programma op radio-10 waarbij je de cover van een liedje moest opgeven. Zij zochten die dan op en gingen die draaien.
Marco Borsato heeft heel veel covers uit de Italiaanse muziekwereld, Andre Hazes gebruikte ook vaak al bestaande liedjes en maakte daar dan zijn eigen tekst op.
Welnu gister kwam daar op de radio een heel bijzonder nummer voorbij wat ik toch even met jullie wil delen....
Jullie kennen vast allemaal Simon&Garfunkel, vooral na de zoektocht van Nick&Simon afgelopen winter.
Wel er is een nummer van S&G en dat heet :  The Sound of Silence, een heel mooi nummer, vind ik, dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, smaken verschillen.
Welnu er was een mevrouw op de radio die kende  een cover van dit nummer en dat gingen ze draaien.....
WAAUW.....zo MOOI...de stem van deze zanger, echt zo prachtig en de opbouw van het nummer, GEWELDIG!
Ik heb het even voor jullie opgezocht, luister er even naar....misschien vinden jullie het net zo mooi als ik.




Dit is de zanger en zijn band, ja, het is een rocknummer maar zo mooi.....

Veel plezier met luisteren......

Ik heb gister nog een "pareltje"  gevonden, gewoon in Hoogwoud....

Eerst zag ik de boerderij.....

Gewoon een Westfriese stolp met leilindes ervoor, typisch voor hier....

En daar achter deze parel, zo'n heerlijk oud opgelapt schuurtje, of boetje,  zeiden ze hier vroeger....
Hier kan ik nou van genieten....

En als je zo kijkt valt hij helemaal niet op.....
Toch leuk dat ik hem zag en nu staat hij op mijn blog in de etalage......

Dit was het voor vandaag, leuker kan ik het niet maken....
Fijne zondag, groetjes, Marion.

Een  "zondagse" deur met bordes en trap......
Leuk optrekje voor onze koning en koningin voor het  Zwaaimoment a.s. dinsdag....









 

1 opmerking:

  1. Ja...ik vind dat liedje ook geweldig mooi en die cover kende ik ook al. Prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen