woensdag 14 april 2021

ik had een "wandelschoenenspeeddate"...........

Kijk daar staan ze, moe van het lopen want ze hadden een date.....ja, heus een wandelschoenenspeeddate...
Wat dat is? Ik zal het jullie vertellen.
Een paar weken geleden heb ik nieuwe wandelschoenen gekocht, en aangezien dat een hele operatie was heb ik er een blogje over geschreven. Dit blogje was de aanleiding tot de date.
Ik kreeg een appje van een ex-collega die ook nieuwe wandelschoenen had gekocht en die vond dat we een wandelschoenen date moesten aangaan. Leuk!
Met deze ex- collega ben ik ooit bij de Bakkerswinkel van Bakkerij Buysman in de wijk Kersenboogerd in Hoorn begonnen als winkelbediende en we konden het meteen heel goed met elkaar vinden.
Nu zeker 25 jaar later, en allebei iets anders aan het doen, spreken wij elkaar toch weer zo nu en dan.
Dus de date was gauw gemaakt. Waarom noem ik het een speeddate? Wel, we lopen natuurlijk goed door want anders helpt het niet voor onze billen en buik en dat is iets wat we wel willen.
Mijn hondenvriendin Silka moet helaas thuis blijven want die ruikt  en ziet van alles, dan staan we meer stil.
Ik had een hele leuke route bedacht door ons dorp en door het park, daarna door een van onze nieuwste wijken, daar is een heel leuk wandelpad buitenom en dan kom je in het oudste gedeelte van ons dorp, dat is ook heel leuk, en toen was het rondje rond, en waren we weer thuis.
Maar aangezien we meisjes van de bakker zijn geweest, had ik natuurlijk wel een lunch gepland.
Een echte bakkerslunch, namelijk een broodje gezond.

We hebben in die bakkerswinkel tijd heel veel broodjes gezond gemaakt en verkocht, dus de herinnering daaraan is groot.
Het ging erin als  "koek".
En zo hadden we een hele gezellige ochtend en wederom een afspraak gemaakt voor een vervolg wandeling.
De schoenen zijn op hun manier dus  "verliefd" want de date was een succes.

Nu ga ik het verhaaltje afronden want ik mag straks mijn AZ vaccinatie gaan halen.....
Hoe fijn is dat?
Ja, ik ben echt blij dat het zover is, dan ga je je toch een stukje veiliger voelen.
Fijne dag allemaal,
 groetjes, Marion.





 

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk he dat wandelen en zeker in deze tijd.
    Ja heerlijk he wij hebben ons eerste vasinatie van AZ ook gehad.
    Stukje verder naar onze vrijheid toch..................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke wandeling voor jullie. En heerlijk dat je de vaccinatie hebt. Ik wacht met smart op een oproep.

    BeantwoordenVerwijderen