zondag 2 mei 2021

Gewoon "ouderwets" op de koffie......

 
Dit is wel een heel leuk kopje koffie, maar waar ik vrijdag koffie heb gedronken was ook heel lekker en heeeeeeeeeeeeeel
Gezellig.
Ik was vrijdagochtend even lekker op de koffie bij mijn vriendin Ria, en natuurlijk kwam vriendin Betsy ook een "koppie" doen.
Er mochten weer 2 mensen op bezoek en,  ook belangrijk, we zijn nu alle drie ingeënt.
O kijk, daar zijn ze....Ria rechts en Betsy links......dit zijn mijn surrogaat "zusjes".......
Ik heb alleen een broer en daar scheel ik 8 jaar mee en met deze 2 meiden ben ik opgegroeid. Zij woonden naast me en we zijn eigenlijk ons leven lang al vriendinnen.  Zij weten alles van mij en mijn familie en dat weet ik van hun....dat schept een hele speciale band. Ik hoop ook nog lang vriendinnen met ze te zijn. Toch wel leuk, we zijn alle 3 even oud en dit jaar worden we 65. Betsy is het al en wij volgen.
Misschien kunnen we dit jaar eindelijk weer iets leuks doen met elkaar, ik hoop het zo.
Maar goed we zaten gezellig aan de koffie en Ria had ook nog een heerlijke cake gebakken, dus het smaakte allemaal even lekker......en dan zo gezellig weer even met elkaar kletsen, dat mis ik echt.
En toen was het opeens al weer 12 uur.....de tijd ging weer heel snel....maar dit kunnen we binnenkort nog een keer doen, want het mag nu weer.
Als je niet meer buiten de deur werkt mis je je werkfamilie, daar kon ik ook altijd lekker mee kletsen en dat heeft een vrouw nodig zo af en toe. Ja toch????

Na de heerlijke koffie ochtend en kletstherapie reed ik via Grootebroek naar huis. 
In Grootebroek woont Marja, en dat is een quiltvriendin.
Marja sponsort ons met lappen stof voor het tassen project, en die ging ik even bij haar ophalen.
Aangezien wij elkaar ook al bijna een jaar niet meer gezien hadden bleef ik bij haar ook nog even lekker beppen......ja, ik had die ochtend de rafels aan mijn lippen dat snappen jullie wel, hahaha
Ze had toch een leuke lappen...kijk maar even mee....
Er zit van alles bij....tassenlappen en ook voeringlappen en niet onbelangrijk ook kinderstof. Ik wil namelijk ook nog een paar kindertasjes maken, altijd leuk om zijn kloin moidje met een tassie te zien....
De maat wordt ongeveer A-4, dus dat is net mooi, daar gaan de zomen nog van af en dan blijft er net een mooi formaat over.
We gaan het zien.
Er zat ook nog borduurwerk tussen....
Dit kreeg ik van Marja.....Zien jullie dat borduurwerk met die kinderspelletjes....Daar heb ik er nog 2 van...

Kijk deze....van vriendin Ria gekregen. Hoe leuk is dat?

Ik denk dat ik er Delfts blauwe stof bij doe, dan wordt het een eye-catcher voor de toeristen...misschien een tulpenstofje aan de binnenkant....ja, de raderen lopen alweer...
Zo was ik vanmorgen al aan het nadenken over hoe ik de prijskaartjes ga maken die aan de tassen moeten hangen.
 Het project Tassen is volop in beweging.
Nou, genoeg verteld weer voor vandaag......
Ik wens jullie een leuke zondag, het weer zou mee vallen het is alleen wel KOUD!

groetjes, Marion.











1 opmerking: