zondag 23 mei 2021

Op een mooie pinksterdag........nou dit jaar niet..........

Dat hoort er voor mij bij...een veld vol pinksterbloemen......helaas dit jaar bloeit er een enkeling hier en daar....alleen het fluitekruid met zijn kanten uitstraling laat ons glimlachen.
Het is gewoon te KOUD!
Normaal zou ik kamperen, ergens op een zonnige plek mijn stoel neerzetten en gezellig van alles buiten doen. Nu breekt er hier net een fikse hagelbui los, dus nee, het stoeltje blijft onbezet, wordt gewoon weer nat voor de zoveelste keer deze week.....pffff
Gister kwam mijn vriendin Betsy even gezellig koffie drinken met haar man en zij bracht een bos seringen mee, uit eigen tuin......
Ze zei al dat ze niet lang zullen staan maar dat geeft niet....die geur alleen al, die is  zo heerlijk....onze hele woonkamer ruikt naar seringen....zooooo lekker....
Mijn andere vriendin Ria belde even op en vertelde dat ze toch even met de caravan weg gaan en toen bedacht ik ineens dat ik nog wat voor haar man had gemaakt.
Mannen met caravans hebben bijna allemaal het ultieme mannenspeelgoed op de caravan gemonteerd....weet je wat dat is, dat mannenspeelgoed ?....nee, het heeft niets met vrouwen te maken...
het is een MOVER.....
{ een mover is een motor die d.m.v. bediening je caravan laat rijden naar een plek die jij wilt }
Ja, daar hoort een afstandsbediening bij, en daar gaat het nu om.
Ik heb een zakje gemaakt voor de afstandsbediening met een halskoord eraan zodat je hem om je nek kan hangen, dan blijft hij heel.
Hoezo? dat vragen jullie je af....
Wel er zijn mannen die zo'n afstandsbediening wel even in een borstzakje van hun overhemd doen vervolgens krom gaan staan en dan.....ja, dan valt de afstandsbediening op de grond en is dan meestal stuk! Oftewel einde verhaal wat het spelen met de caravan betreft, je moet hem dan weer met de hand op je geliefde plek duwen.

Kijk dat ziet er zo uit....je kan hem sluiten met 2 lintjes, zo is ie dan veilig opgeborgen om je nek.
Voor Wout, de man van Ria had ik dit gemaakt, dus dat hebben we nog even weggebracht.
Stiekem vond ik dat stofje ook heel leuk, er staan caravans op......
Ja, mijn eigen lief heeft zo'n afstandsbedieningszakje......jullie begrijpen wel waarom.....
En zo zullen de pinksterdagen gewoon voorbij glijden zonder dat ik met mijn caravan op stap ben, helaas ook corona is hier debet aan. Geeft niets, er komen wel weer andere tijden.

Ook kregen wij gister een verrassing omdat het alsmaar zulk slecht weer is......ik bedoel wie krijgt er een kadootje vanwege het slechte weer.....
Mijn lief kreeg dat!
Omdat hij af en toe met auto's op onze snelwegen in de rondte rijdt kreeg hij dit kadootje, een spel genaamd Escape Room.....
Gistermiddag zijn we naar onze oudste dochter gegaan en hebben we het alvast geprobeerd....nou dat is een pittig spel! En leuk....we moeten er ons nog wat in verdiepen maar dan is het heel leuk om te doen, zover zijn we al wel.
Arjan en Marieke, dank jullie wel voor dit "leuke" kado......misschien kunnen wij er ook mee ontsnappen naar een warm land, dat zou mooi zijn....
Ik ga het proberen en als het lukt dan vertel ik hoe.....

Nog wat te lezen.....
Ja, ik heb net de Bookazine uit van de Libelle, genaamd
Wat een verhaal....het is natuurlijk een oorlogsverhaal, dat is meestal in de uitgave van Mei. Als je dit verhaal leest dan weet je weer waarom er nooit meer zoiets mag gebeuren. Het is niet alleen verdrietig, maar ook moedig en liefdevol....ik vond het een "mooi" verhaal voor zover een oorlogsboek mooi kan zijn.
Bij de kringloop vond ik ook nog een mooi boek, een verhaal dat jullie bijna allemaal wel kennen.
Het boek wat ik kocht is nooit gelezen, het is nog nieuw....
Hier was een serie van gemaakt voor op de televisie in 1983, een prachtig romantisch verhaal dat zich afspeelt in het land Australie....echt in de middle of nowhere....
Een hele knappe { dat vond ik toen} acteur deed mee, Richard Chamberlain...

Hier zie je de hoofrolspelers....Dat boek ga ik nu lezen...ik heb natuurlijk de tv beelden in mijn hoofd maar het verhaal zal wel uitgebreider zijn dan de tv serie.
Het is een lekker dik boek dus ik ben weer even zoet.
Nou ja, ik ben natuurlijk wel druk met de tassen, want dat moet eerst af. Ik moet er nog 2, dan heb ik er 50.
Afgelopen week heb ik er 7 gemaakt, waarvan 2 op bestelling.


Goed, tot zover.....
Misschien dan toch fijne pinksterdagen, met een beetje zon.....
Groetjes, Marion.
Als je deze straat ingaat kom je bij....de kerk....

Heel oud en niet meer in gebruik.....


















 

1 opmerking:

  1. Bij ons is de mover voor mij. Ik vind het een leuk ding, en zet de caravan op iedere plek die we willen. Zo’n zakje zou wel handig zijn, want inderdaad, je legt/stopt hem weg, en dan is het zoeken geblazen.
    Het boek heb ik vroeger een paar keer gelezen, waren wat pittiger scènes in dan in de film, ik vond ze beide geweldig. Veel leesplezier hoor!

    BeantwoordenVerwijderen