woensdag 26 mei 2021

De Morgenstond geeft "GOUD" in de mond......

Helaas, ik moet jullie teleurstellen.....ik heb geen goud gevonden vanmorgen. Als het wel zo was geweest had ik het meteen verteld.
Ik moest vanmorgen vroeg uit de veren, 6 uur ging de wekker,  want er sliepen 2 kleine jongetjes bij ons, hun mamma had nachtdienst.
De ene moest kleren aan, eten en dan naar school...de andere moest een schone luier,  kleren aan en een fles en daarna naar het kinderdagverblijf want mamma moest slapen.
Zodoende was ik vroeg op, en dat was nog niet alles, mijn lief ging met auto's spelen vandaag, dus die moest ook vroeg op. Ze willen natuurlijk allemaal dat ik ze lekker vertroetel met een boterham met pindakaas, een lekkere fles melk, en mijn lief zijn bordje havermout. Nou dat is prima hoor, ik doe het met liefde......{ dat is wel een beetje goud }
Ik liep al om even voor zevenen in ons Wognumse bos, maar helaas ook daar geen pot met goud.
En waarom vertel ik dit....meestal schrijf ik een blogje op woensdagochtend en vandaag heb ik mij nuttig gemaakt met allerlei huishoudelijke taken.....dat moet zo af en toe.
Terwijl ik de ramen aan het lappen was, de bedden aan het verschonen was, de wasmachine had aangezet, de stofzuiger door het huis haalde en de koelkast had schoon gemaakt...kwam bij mij dat gezegde opborrelen over de morgenstond en het goud.
Ik had dus geen echt goud in handen maar het is wel weer blinkend als goud, schoon in mijn stulpje geworden....dus ja, misschien bedoelen ze dat....mmm

Gister kreeg ik mijn oudste dochter op de koffie. Zij gaat mee naar de Weversmarkt en dus was ze nieuwsgierig naar de tassen en die wilde ze ook graag  zien.
Ik wilde ze zelf ook wel even zien, en ik wilde weten hoeveel ik er nu had.
We hebben ze geteld en ik heb er 54!
We hebben ze gelijk even van een prijsje voorzien, €5,00, €7.50 en €10,00 ....voor iedere portemonnee is er wel een tas te vinden en dat is juist ook de bedoeling.
Dus voor iedereen is er wel een tas denk ik, want mijn tassenmaatje Greet maakt er ook 50.
Willen jullie even zien hoe groot de stapel is....
Mijn dochter was heel enthousiast ....
Toen bleek dat ik er al meer dan 50 had heeft ze er nog 2 tassen afgesnoept als kadootje voor haar vriendinnen.
 Anders gezegd:  Ik heb er al 2 verkocht!
Het was wel leuk om te zien wat ik allemaal had gemaakt....en welke borduurwerkjes ik had verwerkt.
Echt, volgens mij wordt het een succes deze tassen verkoop.

Als corona zich nu gedeisd houdt dan hebben we op 14 juli Weversmarkt in Hoorn..
Daar ga ik van uit.
Ik ga nu alleen nog wat caravan-mover zakjes maken, altijd handig voor onze mannen..{ en caravan vrouwen}

Fijne avond nog, groetjes, Marion.

Volgens mij wordt deze deur niet meer gebruikt.







 

1 opmerking:

  1. Ik hoop toch zo dat de markt doorgaat. Dan kom ik zeker bij je kijken.

    BeantwoordenVerwijderen