woensdag 12 mei 2021

Even langs DORCAS gefietst.............

Het is voorjaar en dat zullen we weten ook.....
Nee, deze foto heb ik niet gemaakt want ik had mijn camera vanmorgen niet bij mij.....Als ik met Silka loop is dat wat lastig.....
Maar ik heb wel 2 paar Fuut-ouders gespot met hun kroost op de rug...dat vind ik toch zo schattig.
De baby's van eenden en ganzen en meerkoeten en waterhoentjes komen uit het ei en moeten gelijk met hun moeder op zwemles en dat duurt ongeveer 5 minuten en dan gaan ze met z'n allen op stap  {zwemtocht}
De baby's van de Fuut hebben het echt beter voor elkaar, mooi op vaders rug zitten, je komt overal en ziet van alles, je zit ook nog eens lekker warm en......niet geheel onbelangrijk, je leeft langer want de snoek en de reiger en de aalscholver  zijn bang van vader en moeder Fuut.
En zo loop ik 's morgens heel lekker ontspannen door ons park met heel veel jong leven in de vijvers en daar geniet ik erg van.
Maar goed, ik zou het over DORCAS hebben.
In Hoorn is al enige tijd een DORCAS winkel maar die was door de corona crisis lange tijd gesloten omdat de vrijwilligers een risico-volle leeftijd hebben. De meesten zijn nu ingeënt dus de winkel is weer open.
Vorige week ging ik op bezoek bij mijn lief in het ziekenhuis en dan kom ik langs de DORCAS winkel dus was ik iets vroeger van huis gegaan om daar even binnen te kijken.
Er mochten 25 mensen naar binnen dus ik moest even wachten. Terwijl ik stond te wachten zag ik al een mooi borduurwerk, dus die had ik al in mijn handen. Het begon goed....
En ja zeker, de trend zette door, ik vond er nog een paar......te groot om met de fiets mee te nemen....
Bij de kassa vertelde ik mijn probleem en vroeg ik of ze de borduursels voor mij wilden bewaren als ik ze wel zou betalen.
Geen probleem, zaterdag om 10 uur gingen ze weer open.

Er was namelijk een heel mooi borduurwerk bij waar ik al een tijdje naar op zoek was.
Maar dit is een heel groot "werk".
Ik zal het even laten zien......
Dit is een borduurwerk over West-Friesland....ik heb hem uit de lijst gepeuterd, ja dat is echt een rot-klus....gewassen en daarna met wat bleekwater weer redelijk op kleur gekregen. 

Kasteel Radboud in Medemblik...

De Waag in Hoorn.....

De Drommedaris in Enkhuizen....

En het wapen...
Dit wordt geen tas, maar deze lap wordt verwerkt in een quilt t.z.t.....

En toen was het zaterdag.....Ik was er om kwart voor 10.....
Nou menige winkel zou blij zijn met zoveel wachtende klanten....er stonden gewoon al 15!! mensen te wachten....pffff
Eindelijk was ik binnen, nog even naar de boeken gelopen, maar daar was niks van mijn gading en toen nog even bij de stoffen kijken....
Jawel, 2 pakketjes met stof met printen van de Fabeltjeskrant erop, hoe leuk is dat?
Nou heel leuk voor mij......ik wordt daar blij van.
Er was ook nog een lap met zilveren rondjes erop......nu is het een tas....
Kijk maar....

Toch wel leuk geworden....weer 1 voor de markt.

Daarna de kassa opgezocht want daar stond nog wat van mij....
Dezelfde mevrouw als donderdag was bij de kassa.....   ** O, daar ben je weer, we hebben er goed opgepast hoor....Maar ik heb ook nog wat voor je bijeen gezocht....**
Ik had die mevrouw verteld wat ik met die borduurwerken ging doen....en dat vond zij een heel leuk idee, dus had ze voor mij al het borduurwerk uit de winkel bij elkaar gezet, achter de toonbank zodat ik kon kijken of ik daar wat van wilde hebben.
Het waren er 11, grote en kleine.....ik heb alles meegenomen....
en kan voorlopig weer vooruit. Zo leuk als mensen dan zo met je meedenken, LIEF! Een hele middag bezig geweest met ontlijsten en het verwijderen van plak en spijkertjes....geeft niets, ik ben van de straat....
Kleine sneak preview.....
Dit wordt de voorkant van een tas.....
Nou, hoe leuk kan dit worden...zonde toch als het wordt weggegooid?
Nu komt het borduurwerk weer buiten en ziet het ook nog wat van de wereld....hahaha

Ik kan nu gelijk meedoen met Dotty haar Zaanse Huisjes.....dit begrijpen degene die daar aan meedoen.

Er was ook nog een heel donker borduurwerk bij, en dat is ook al een tas...
Het is geen oude meester maar wel een mooie....en ik had ook nog zwarte stof, dus.....

Zo had ik dus alweer 2 tassen voor de markt.

Mijn verhaaltje is weer verteld, fijne dag allemaal...
vandaag weer eens een zonnetje denk ik.....
groetjes, Marion.

Doorleefd tot op het bot!














 

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke tassen. En wat fijn dat die mevrouw de borduursels voor je had bewaard. Je wilt de tassen toch verkopen op de Weversmarkt? Weet je al of de markt doorgaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend leuk dat de mevrouw van Dorcas je helpt met borduurwerken. Het worden al heel wat tassen!!!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen