woensdag 19 mei 2021

Het wel een wee van de quiltster......

Kijk dit is het aanzicht momenteel van het atelier....bomvol rotzooi...waarom?....
Wel, de kachel doet het niet....

Kijk hem hier braaf  de "kachel" uit hangen...nou mooi niet....geen warmte en geen warm water....
Normaal staan er om de kachel heen allerlei ideeën die nog uitgewerkt moeten worden...mijn man noemt het rotzooi en vraagt zich af wat je er mee moet......maar dit terzijde, het is mijn rotzooi.
Al die spullen staan nu in het atelier want anders kan de monteur er niet bij.
Maandagavond tegen 12 uur viel de kachel uit, geen temperatuur in het scherm maar de letter P en het cijfer 3....Dinsdagochtend gebeld met de kachelmonteur en die was er al om 9.30 uur...dat was snel...maar...
Ja, er is altijd een maar als jezelf denkt dat het TOP gaat.....dat wat er stuk was moest worden besteld en dat werd dan wel woensdag......
Een uur later ging de telefoon, het onderdeel was er al en zou 's middags gemonteerd worden....ze vertelde er alleen niet bij welke middag....helaas, we zitten nog steeds in de kou, zonder warm water.
Maar nu schijnen ze binnen een uur te komen, ze hebben net gebeld....we gaan het zien!
Tot zover de kachel perikelen, dat zijn perikelen die je niet wil.

Er zijn ook nog leuke dingen te vertellen.....
Ik heb alvast labeltjes besteld en ontvangen om de tassen voor de verkoop te prijzen en dan hang ik het labeltje eraan, met een touwtje om het hengsel, hufterproof zal ik maar zeggen.
Moet dat..... hoor ik jullie denken, ja helaas wel....er zijn mensen die halen prijslabeltjes van artikelen af om het zo goedkoper te krijgen, weet ik helaas uit ervaring.
Vriendin Greet krijgt de helft van de labels want ik heb er wel 120, en maar 50 tassen dus we delen ze lekker samen.
Nu nog het idee van een leuk prijskaartje uitwerken want het moet wel een "feestje" zijn om bij ons een tas te kopen......
De tas moet leuk zijn en het prijskaartje ook!

Overigens heb ik wel 2 tas-opdrachten ontvangen.
Voor 2 mannen een tas maken dat is een uitdaging zou je denken maar de opdrachtgeefster had al een idee...
De ene heeft een caravan, dus graag een caravan-tas....de ander houdt van reizen en kaart lezen dus daar was de uitdaging.
Deze zijn het geworden.....
De is voor de caravanner.....

Het is weer een leukert geworden al zeg ik het zelf...

Zelfs een zakje voor het fietssleuteltje want ze hebben vast een vouwfietsje mee dus heb je ook een fietssleuteltje......

Dan laat ik nu die andere zien....
Het is namelijk heel leuk.....wij hebben het woord  TAS
de fransen het woord  SAC
en de engelsen het woord BAG
Allemaal drie letters en zo ontstond dit idee....

Toen natuurlijk het stofje erbij gezocht, landkaartenstof......echt ik hoop dat ze die in het schap houden, die stof is echt zo leuk...en je kan er zoveel ideeën mee uitwerken...


En deze kant mocht knallen  {vond ik } Ja, daar hou ik van even heel anders spelen met kleuren..
De hengsels moeten er nog aan, zijn al wel geknipt maar moeten nog worden gestikt. Komt vandaag wel voor de bakker.

Toch is het een mannentas geworden, zo wie zo qua kleurgebruik....enne het zakje voor het fietssleuteltje zit aan de voering in de tas genaaid, dus je kan met deze tas ook fietsen.

Maar ik had nog een leuke tas onder handen....helaas voor jullie zal hij de markt niet halen want hij is voor mijn oudste dochter....ze zag het borduurwerk en vroeg meteen of zij daar een tas van mocht. Natuurlijk mocht dat, kijk maar even mee......
Zo is de tas aan de voorkant...het is een groot borduurwerk dus een kant van de tas is alleen borduurwerk.....maar dat is wel heel mooi, ook voor het borduurwerk...het komt echt heel goed tot zijn recht.....

Dit is de andere kant met het zakje voor de fietssleutel...gemaakt van een ontbijtlaken van mijn moeder, de oma van mijn dochter.....zal ze leuk vinden....

En de binnenkant gevoerd met het ontbijtlaken, geborduurd door mijn moeder, haar oma.
Jullie hebben al wel gezien dat het een Rie Cramer borduurwerk is en daar houdt mijn dochter van.
Dus dat is dan leuk dat ik deze tas voor haar kon maken.
Nou, dat is alles bij elkaar weer een heel verhaal geworden......jullie hebben weer wat te lezen en te kijken...
Gezellige woensdag, ik hoop dat het hier in huis ook weer warm wordt vandaag, dan is het hier ook gezellig...


Groetjes, Marion.
Ze hebben in Frankrijk niet alleen mooie deuren maar ook hele mooie straatnaam bordjes.
Ja, ik weet het, ik heb een tic, maar hij is niet gevaarlijk.

















 

4 opmerkingen:

  1. Een ramp als de ketel het niet doet...hadden wij in januari 😱
    Leuke tassen zijn het geworden, de mannentassen maar ook die van je dochter. En goed uitkijken, want de labels kunnen er ook afgeknipt worden, leer mij ze kennen 😫

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja wat mensen al niet doen om iets "gratis" te krijgen. Vreselijk. Mooie tassen weer. Zag laatst op een blog dat iemand dat borduurwerk weer aan het borduren is. Grappig toch die Ria Cramer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk hebben jullie de monteur op bezoek gehad. Het is gewoon nog te koud om geen verwarming te hebben.
    De mannentassen zijn echt heel leuk geworden. En wat heb je de tas voor je dochter mooi gemaakt.
    En dan de labels, ik weet dat mensen van alles doen om iets goedkoper/ gratis te krijgen. Dus goed dat je de tassen labelt. Is voor de kopers ook handig, die zien meteen wat een tas kost.
    Ik hoop zo dat de markt doorgaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh leuk wordt ie mam, dank je!!! En de mannen tassen zijn ook heel goed gelukt. Wat balen zeg van de kachel, grrr en brrr. Waardeloos zoiets. Gelukkig is je tic onschuldig ja 😀

    BeantwoordenVerwijderen