zaterdag 31 oktober 2020

Zaterdag=Schaterdag.......

 

Nou dat is even gezellig, zo'n mooi zwart katten snoetje.....ik hou van katten, ja echt waar...Enne, het is waar...katten hebben personeel, dat zijn wij....hier in huis is het zeker waar. Iedere avond maken mijn lief en ik behoorlijk wat kilometers in huis...we lopen ongeveer een keer of 6 van de woonkamer naar de achterdeur om de katten erin of eruit te laten. 1 kat maakt het zo bont....die komt door de achterdeur naar binnen loopt vervolgens richting de voordeur om er daar weer uit te gaan. Ach ja, deftig volk gaat door de voordeur!
Maar goed, dit even terzijde...
Waar ga ik jullie blij mee maken......nou met een heerlijk recept. 


Gister was deze bereiding op tv, dus je kan hem nog terugkijken. Net 5, Wat eten we?
Gegratineerde kip met pesto....en daarbij spaghetti met heel veel knoflook, volgens mij 
heeeeeeeeeeeel  lekker....wij gaan dit vandaag eten, dat weet ik zeker.

De quilt voor mijn kleinzoon staat even op een laag pitje, had wat andere drukte deze week. Ik werk vaak 's avonds tot een uur of 10 aan de quilt, maar deze week had ik 2 x nachtdienst dus dan moet ik om 10 uur aantreden. Volgende week wil ik in ieder geval de hele quilt aan elkaar hebben op de zij-randen na, want die moet ik nog maken. Allemaal strookjes van 10 cm. aan elkaar naaien tot een hele lange sliert, dus dat is nog even werken op de machine. Maar dat komt ook wel voor elkaar.

Mijn nachtdienst afgelopen week verliep  een beetje rommelig.....deze kleine man heeft een nogal beweeglijk temperament met als gevolg dat hij in mijn beleving de samba en de rumba al aan het dansen is in zijn bedje terwijl hij slaapt maar dan valt de speen uit zijn mondje en dan is ie klaar wakker....oma uit bed, speentje er weer in, zijn handjes even vasthouden want het ritme van het dansen zit nog in zijn lijfje....en dan zakt hij weer lekker in slaap voor ongeveer 30 minuten en dan herhaalt de hele procedure zich opnieuw....
Veel dans genen en heel veel ritme  in dit ventje......en als hij je dan met z'n big smile aankijkt nou dan smelt je, dus oma komt gewoon het speentje er weer in doen.

Zo, zijn jullie weer op de hoogte van het een en ander...ik ga zo boodschappen doen voor dat heerlijke gerecht en nog even door mijn huis rommelen.
Gezellig weekend, groetjes, Marion.


















2 opmerkingen:

  1. Zo houden de kleintjes je lekker bezig. Dat recept lijkt me heerlijk, geniet er lekker van. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen