woensdag 21 oktober 2020

Een dag met regen.....Atelierdag!!

Een hele stapel geborduurde tafellakens.....Die heb ik en die gebruikte ik dagelijks. Nu zijn we nog maar met z'n tweetjes, dus kunnen we met kleinere tafelkleden toe. Deze stapel kleden komt bij mijn moeder en tante vandaan. Die borduurden er ieder jaar wel een, als ze op vakantie waren. Ik was er toen heel blij mee en heb ze ook altijd gebruikt. Ik heb er nu nog 2 in de kast liggen voor als ik een groter kleed nodig heb. Ik maak nu kleedjes van 4 theedoeken van de ACTION, die boeren theedoeken die hebben ze in allerlei kleuren en je kan ze heet wassen, helemaal goed.
Ik ben heel ouderwets want wij eten altijd aan een gedekte tafel, ook als ik alleen thuis ben. Ik zal nooit met mijn bord op schoot een maaltijd naar binnen werken, want zo zie ik dat dan. Het eten wordt geen eer aan gedaan, want onderwijl wordt er tv gekeken dus de belangstelling ligt daar en dan heb jij je best gedaan om wat lekkers te koken.
Maar wat te doen met deze kleden......er zitten natuurlijk ook vlekken in die er niet meer goed uitgaan...
Maar ik zou ik niet zijn als ik er geen bestemming aan kon geven...
Kijk maar even mee....

Ik heb de mooiere stukken
eruit gesneden en daar de voering van een tas van gemaakt. Soort van win/win.....hergebruik en een leuke, unieke voering. Wordt mijn moeder's werk toch nog nuttig besteed.

Ik had nog een franse theedoek.....de voorstelling was een franse kaaswinkel....ik had ook nog kaasstof...
De theedoek door de midden gehaald want anders werd de tas te lang en daarna de kaasstofjes eraan gemaakt....gevoerd met tafelkleedstof...et voila.....weer een tas!
Ja, er moeten nog hengels aan, dat doen we vandaag want het regent, dus dan ga ik lekker in het atelier werken.
Misschien dat ik met hulp van manlief de achterkant op de quilt van kleinzoon ga spelden. Dit moet in de kamer op de grond, dus dan heb ik hulp nodig.....zo wie zo om de katten en de hond op afstand te houden want die liggen o,  zo graag op een QUILT!  Hoe zou dat nou kunnen.....

Wens jullie een goede woensdag, misschien ook wel met je hobby bezig omdat het regent.....
groetjes, Marion.








 

1 opmerking:

  1. Zondagmiddag wordt er aangebelt, Marion en Kees, onderweg naar andere vrienden, kwamen even langs.
    Lieve Marion, wat was ik blij verrast dat ik die speciale persoon was waar je die leuke caravantas voor gemaakt heb. IK BEN ER HEEL BLIJ MEE. En voor mijn Gerrit zo'n handig moverzakje. Die gaan we niet meer kwijt raken.
    Dit onverwachte bezoek maakt dat je de rest van de dag met een vette glimlach rond loopt.
    Fijne woensdag.

    BeantwoordenVerwijderen