dinsdag 6 oktober 2020

Na een week van druk..druk..druk.....

Na 4 weken in een caravan te hebben gewoond zit ik hier nu toch weer met een lapje voor mijn neus en wat staat erop?  Inderdaad caravans....
Ik heb dit lapje gekregen van patchie vriendin Ellen en moest daar iets van maken en dan wilde zij het wel graag zien.....
Nou ik heb er iets van gemaakt naar aanleiding van een voorval...
Mijn lief heeft grote mannen speelgoed, dat heeft niet iedere man, alleen diegene die een caravan met een mover hebben...een mover is een apparaat waarmee je de caravan op afstand kan besturen zodat hij mooi op zijn plek komt te staan, mannen speelgoed dus.
Bij deze mover hoort dus een bediening en dat ziet eruit als de afstandsbediening van je tv, verwissel ze niet want dan werkt en de tv niet en de mover ook niet, maar dit terzijde......
Nou heb ik deze afstandsbediening al in een zakje gestopt met een lange band eraan zodat mijn lief dat om zijn nek kan doen...Waarom? vragen jullie je af....
Wel mannen zijn nogal stoer en doen dat klusje van op zijn plek zetten wel even en leggen dan die afstandsbediening soms overal neer.....in de auto, of caravan, op de dissel, of nog erger de bediening valt op de grond. Dat hadden wij dus...en vallen betekent "Kapot".....vandaar het zakje om zijn nek.
Nu heb ik dus een nieuw tasje gemaakt voor de afstandsbediening van dit caravan stofje en het is heel leuk geworden.
Ik heb er zelfs een soort sluiting in gemaakt zodat de bediening niet op de grond kan vallen als je krom gaat staan om de pootjes van de caravan uit te draaien...aan alles is gedacht.
Eigenlijk heb ik er 2 gemaakt...die ander was een proefje en die was ook heel goed gelukt en die heb ik aan mijn buurman gegeven....zijn vrouw was er erg blij mee...dat zegt genoeg!
Want ja als
 mannen zo met de caravan bezig zijn en ze zien even de afstandsbediening niet meer dan moet jij als vrouw wel weten waar die is.....mannenlogica!!
Dus voortaan hangt die om hun nek.
Ik heb het zakje ook gevoerd....
De afstandsbediening heeft het ook niet koud en zit mooi en veilig opgeborgen en er is ook nog plaats voor de moversleutel. Mijn lief is er erg blij mee en hij vind hem ook erg mooi....
Dus als er iemand ook zo'n tasje voor de afstandsbediening wil, dan wil ik hem wel maken.

En toen was het toch slecht weer en ik zat al in het atelier dus dan kijk je om je heen en dan krijg je gewoon zin om een tas te maken....
Natuurlijk een kringloop borduurwerk.....

en daar heb ik een heel passend stofje bij gevonden....Heel Hollands, souvenierachtig...........
Kijk maar even naar de achterkant....
Er staan allemaal typisch hollandse printjes op de stof....een veld tulpen, klompen, een hartje van stuiters, trapgevelgebouwen...echt heel leuk.
Nog een lekkere spijkerbroekzak op de achterkant voor je fietssleuteltje, nou hoe leuk wil je het hebben.
Gewoon weer en tas klaar, op naar de volgende....

Gister kwamen er weel allerlei ideeën naar boven borrelen, dus deze winter kom ik wel door, zit er niet over in.

Ik wilde jullie ook nog een leuke caravangadget laten zien, echt het is zo'n leuk dingetje...
Een gehaakt caravannetje, zo schattig..
Vorig jaar op de kerstmarkt in Aartswoud gekocht.
Dit jaar zal er wel geen kerstmarkt zijn ivm corona, jammer...maar het is niet anders.
Ik liet het zien aan een mevrouw die ook zat te haken en die ging hem namaken, zo leuk vond ze het.

Zo is het toch weer een heel verhaaltje geworden, fijne dag...
groetjes Marion.
Nog een Limburgs plaatje van een gerestaureerd vakwerk huis.












 

 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Marion, wat een handig en leuk moverzakje 👍. Nooit meer kwijt. Nou raken wij hem niet zo veel kwijt want ik weet hem altijd weer te vinden. Mannen zoeken en vrouwen vinden 🤭. Maar mocht je er nog een gaan maken dan hou ik me aanbevolen.
    Fijne maandag, groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige oplossing voor Mover afstandsbediening. En een geweldig stofje. Nog niet nodig gehad, maar is wel een idee. Enne, mannen zoeken toch altijd met hun mond, haha. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen