vrijdag 2 oktober 2020

Nog wat over Limburg en.....nachtdienst....

Als je vanuit Epen naar Vijlen wil, kom je automatisch langs Camerig. Dit is een gehucht met 80 inwoners vlakbij camping de Rozenhof. Het ligt eigenlijk aan de overkant. Vroeger kwamen wij daar heel vaak met de benenwagen want heel wandeltochten gaan langs Camerig. Ik had een fascinatie voor dat kleine plaatsje, want daar stond zo'n schattig Bakhuisje.
Dat Bakhuisje zie je hier op de foto, zo ziet het er nu uit, er woont niemand meer in, helaas, het is voor de verhuur. Hoe schattig om eens in zo'n huisje te verblijven, met een verbluffend uitzicht, dat dan weer wel.
Ik heb daar ooit 4 foto's genomen van de 4 jaargetijden. Daar deed ik natuurlijk een jaar over want ik kwam er in het voorjaar en in de herfst......totdat we gingen verhuizen en ik er toen ook in de zomer kwam voor een korte vakantie.
De winter foto heb ik genomen op een dag dat er heel veel sneeuw in Limburg was gevallen en hier in Noord-Holland niets. Mijn lief en ik zijn toen voor een dagje!! naar het Limburgse gegaan om door de sneeuw te wandelen en om de winterfoto te maken. Hoe gek kan je zijn....
Kijk daar rechts is het bakhuisje....met een gigantisch mooie kastanje boom...helaas die is er niet meer...De boom moest wijken voor een parkeerplaats......
Onze hond Astrid was een prima fotomodel.....
kijk maar, op iedere foto mocht zij poseren....
Zo was de boom in de lente.....
Het gehucht Camerig telt nu 2 campings, en dat is best veel, en heel veel verhuurhuisjes, dus hoe ze aan 80 bewoners komen, ik heb geen idee, volgens mij zijn het er veel meer in bepaalde seizoenen.
Voor mij staat het Bakhuisje er nu kaal bij...het zij zo.....

Wat heb ik nog meer te melden....
Vannacht had ik nachtdienst, ja dat klinkt ook weer apart.
Aangezien ik een dochter heb die in haar uppie inmiddels 2 kindertjes heeft en bij de politie werkt, is oma zo af en toe nodig.
Ze heeft nu 2 nachtdiensten en dan slaap ik in haar huis, en heb ik dus "nachtdienst".
Ja, de kinderopvang hier in de buurt laat echt nog kansen liggen, er is namelijk geen opvang voor kindertjes waarvan de ouders in wisselende diensten werken.
Mijn dochter heeft allerlei bureaus gebeld, helaas was het antwoord. Toch apart in deze tijd van 24 uurs economie.
Een politieagent heeft ook avonddienst en dat kon gelukkig wel opgelost worden, deze dienst is van 3 tot 11 uur 's avonds en dan moeten de kindjes ook een warme maaltijd krijgen. Nachtdiensten en weekenden daar is geen oplossing voor hier in de regio, terwijl er zoveel mensen ook in de zorg werken. Dan zeggen ze wel, ja maar zij heeft geen partner, nou je kan ook samen als ouders in wisselende diensten werken dus volgens mij ligt er nog werk voor de kinderopvang.

Volgens de regering moeten alle vrouwen zeker 36 uur werken maar waar je dan je kinderen moet laten dat is een nog niet opgelost. 

De oplossing ligt dus bij oma, helemaal niet erg want deze glimlach is voor mij de grootste beloning.



Zo kan het weer voor vandaag, fijne vrijdag,
groetjes, Marion.












 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten