vrijdag 23 oktober 2020

Vandaag VRIJ- dag

Ja, ik heb een vrije dag....mannetje is met auto's aan het spelen in ons Nederland, dus kijk uit want hij rijdt met een combinatie van 16 meter lang......En jullie weten het allemaal, als de kat van huis is dan dansen de muizen op tafel.
Ik ga dus straks snel mijn dingen doen en dan vanmiddag in het Atelier.
Ik ga verder werken aan de quilt voor kleinzoon Ischa.
Weten jullie nog hoe hij eruit ziet....
Dit is een klein stukje ervan...Ik heb hem samen met mijn lief op een ondergrond en tussenvulling gelegd, daarna gespeld en dan kan hij nu aan elkaar gemaakt worden....Weet alleen nog niet helemaal hoe...
Ik weet wel dat ik de zijkant af ga werken met gekleurde stroken die ik aan elkaar ga zetten tot een groot stuk randenstof.
Handig toch....veiligheidsspelden....alles blijft mooi op z'n plaats.
Wat zal ik nog meer vertellen....
O ja, kennen jullie deze tas nog...
Nou die heeft z'n bestemming gekregen....die woont nu in de caravan van Ger en Marga, vrienden van ons. Marga een tas en Ger een mover-tasje......Zij waren zeer verrast, en dat mijn hobby nou zo leuk.

Gister heb ik nog iemand blij gemaakt, nee, niet met een tas maar gewoon met mezelf...door er te zijn en wat voor diegene te doen. Een gezellige dag, lekker gekletst over van alles en nog wat...dat doet een mens goed!  
Ik heb trouwens ook nog een recept gemaakt...
Ik zal het even met jullie delen....
Het is een recept uit het programma "wat eten we vandaag" Normaal met Jet van Nieuwkerk, nu tijdelijk met Roberta.

Goulash met krieltjes

Bekijk alle recepten
  • 4 porties
  •  
  • eenvoudig
  •  
  • 498 kcal per persoon
Voorbereidingstijd20 min
Wachttijd10 min
Totale tijd30 min
Print
Goulash met krieltjes Productfoto  560x560
Goulash met krieltjes Productfoto  1024x868

Ingrediënten

500 gkrieltjes in de schil
2uien
2groene paprika’s
3 elolijfolie
70 gtomatenpuree
300 gfiletlapjes à la minute
1 elbloem
1runderbouillonblokje
520 gzuurkool
200 gcrème fraîche
1bakpapier

voor 4 personen

Bereidingswijze

  1. Verwarm de ovengrill voor. Kook de krieltjes in 15 min. beetgaar.
  2. Snijd de uien in halve ringen en snijd de paprika’s in reepjes. Verhit 2 el olie in een hapjespan en fruit de ui met de paprika. Voeg de tomatenpuree toe en bak 1 min. mee.
  3. Snijd intussen het vlees in reepjes en schep om met 1 el bloem. Klop het overtollige bloem van het vlees, voeg toe aan de hapjespan en bak rondom aan. Schenk er 200 ml water bij en verkruimel er het bouillonblokje boven. Breng tegen de kook aan en stoof zonder deksel in 10 min. gaar.
  4. Giet de krieltjes af, doe terug in de pan en laat droogstomen. Schep er 1 el olie door. Bekleed een bakplaat met bakpapier en verdeel er de krieltjes over. Duw de krieltjes met de onderkant van een mok plat. Schuif de krieltjes 10 min. onder de grill tot ze knapperig zijn. Breng op smaak.
  5. Giet intussen de zuurkool af, schep door de goulash en warm 3 min. mee. Roer de crème fraîche los en breng op smaak met peper. Schep de goulash, krieltjes en crème fraîche op 4 borden.
/INTERSHOP/static/WFS/Jumbo-Site/Grocery/Jumbo-Grocery/nl_NL/CMS/Images/2019/Thema/Watetenwevandaag/MS-Wat-eten-we.jpg
Sorry het valt een beetje groot uit, hier op het scherm......maar het is heel lekker.

Ik denk dat jullie hier wel weer wat mee kunnen, je hebt in ieder geval een idee wat er vanavond op tafel kan komen te staan, Toch?

Fijne VRIJ-dag, groetjes, Marion.

Het zijn wel deurtjes...ze zitten alleen voor de ramen...weer eens wat anders.









 

2 opmerkingen:

  1. Klinkt lekker dat recept! Jet is net mama geworden natuurlijk. De quilt wordt mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En toen was het alweer maandag! Wat vliegen de dagen toch voorbij. Weer lekker bij je gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen