maandag 12 oktober 2020

Gezellig weer even bijgekletst.....

Daar heb je ze weer, die drie moidjes van de Molenweg......Deze foto is gemaakt nabij de West-Friese omringdijk als je naar Venhuizen wilt gaan. Broekerhaven heet het hier. Deze kiek was tijdens onze Toer de Molenweg, afgelopen augustus, op de heetste dag van het jaar.....
We hebben het overleefd dus we konden er over napraten.
Volgend jaar als we weer gaan, want dat houden wij erin, gaan we niet als het zo verschrikkelijk warm wordt.
Kijk dit was de verwachting voor die dag...32 graden!!!!
Nee, dat doen we niet meer....1 van de deelnemers moest helaas in het zicht van de finish afhaken omdat er oververhitting dreigde......Ze kon lekker naar huis, even een douche gepakt en ze was weer zo fris als een hoentje.
Misschien moeten we ipv van ergens lunchen ergens gaan zwemmen. Het had gekund bij het beroemde "hondenhemeltje" aan het IJsselmeer.
Zo zagen wij eruit na de fietstocht, toch nog redelijk fris.....
Toch leuk om er zo nog even over na te kletsen, was weer gezellig.

Wat heb ik nog meer te melden...
O ja, ik heb iets heel lekkers { denk ik } van mijn schoonzus uit Duitsland gekregen.
Zij heeft een moestuin en dit jaar werd ze aangevallen door de grote groepen
courgettes....Nou hoor ik dit wel vaker, die gedijen zeker erg goed...

Ze heeft heel veel recepten verzameld om te kijken wat ze allemaal van die courgettes zou kunnen maken...
Ik kreeg dit....
Nou echt zo leuk...
In dit potje zit een hartig taartje, gemaakt met courgettes en feta....zal vast heel lekker zijn.
Ik vind het gevulde potje ook al leuk, dus ik bewaar het nog even....ja dat kan, het is als het ware gesteriliseerd.....
Thanx, Nathalie.....

 Ook wilde ik jullie nog even wijzen op het nieuwste boek van 
Santa Montefiore
Naar de overkant.


Nee, het is geen simpele weglees roman dit keer maar een boek met inhoud waar we misschien allemaal mee te maken krijgen...Het gaat over een vrouw die dement wordt, en dit dus eerst in de gaten heeft en dan langzaam wegzakt in de dementie, en het dan ook echt niet meer weet.....
Heel goed omschreven, een aanrader.
Nou, bij deze zijn jullie weer van het een en ander op de hoogte...fijne maandag,
groetjes, Marion.
We eindigen met een bloemetje.....
Mijn eigen ingedroogde hortensia's, voor lange tijd plezier van.....













 

1 opmerking: