woensdag 14 oktober 2020

Een kadootje in de brievenbus.............

Kijk dit is een foto van een strikjes quilt....in quilttermen Bow Tie......Ik wil daarmee aan de slag, alleen al vanwege opruimen van lapjes....Er zijn van die lapjes waar je eigenlijk niets meer mee doet en die passen dan wel weer in zo'n strikjes quilt. 
Raar maar waar!
Hoe kom ik op dit idee, nou de quiltsters onder jullie weten het wel, het komt door Judith, van 

https://juudsquilts.blogspot.com/

Klik haar blog maar even en aan dan zie je het vanzelf. Ze heeft zelfs een strikjes-club opgericht, en natuurlijk ben ik lid, wat dacht je wat. Ze geeft ook nog uitleg hoe je een strikje maakt samen met het gebruik van een malletje wat je dan weer kopen kunt bij

Petra Prins Patchwork.

Zo nu weten jullie alles.

Ik ga mij er dus ook aan wagen want je kan het rustig op de bank doen bij de tv, eerst voorbereiden en dan mooi bij de tv afwerken. Lijkt mij wel wat. Het idee hoe ik hem dan ga maken is er ook al maar dat vertel ik later. Ik heb nog een heel kleurig borduurwerk liggen en dat zal er wel bij passen denk ik.

Dit is ook een leuke variant, katten met strikjes.....kleindochter Ilyssa zal dat zwarte katje wel heel leuk vinden denkt oma.....
er zijn heel veel varianten....Bij deze zijn de strikjes niet in de hoofdrol...grappig om te zien.
Maar goed ik kreeg dus gister de malletjes binnen met de post, en dat blijf ik leuk vinden, een kadootje in een envelop, geweldig.
Vandaag begin ik nog niet want er zijn nog wat andere dingen te doen.


Gister was ik bij een vriendin van mij, die wat gezondheidsproblemen heeft, o.a met haar rug en benen, en heb haar geholpen met het opruimen van het een en ander. We hadden een hele gezellige dag samen en heel veel eer van ons werk. Als alles weer een plaatsje heeft dan is in principe de helft al gedaan.
Nu kan ze lekker genieten van de opgeruimde ruimte en dat is fijn als je lijf niet helemaal wil.
Ik had onze Silka ook mee, want zij heeft ook een hond en dat was gezellig voor de honden.
Voor Silka was het dubbel leuk want ze was jarig gister, ze werd alweer 6 jaar.....waar blijft de tijd...
6 jaar en nog altijd ondeugend, zal wel nooit over gaan denk ik.......Het is wel een lieverd en dat is ook wat waard.
Mijn lief was weer met auto's aan het spelen en omdat het herfstvakantie is had hij zijn oudste kleinzoon mee. Ilay mag graag een dagje met opa mee gaan, toeren door Nederland. Ter afsluiting had ik pannenkoeken gebakken en dat ging er natuurlijk slikvingerend in. Al met al hadden wij beiden een hele leuke dag.
Zo, het verhaaltje is weer verteld, nu maar thuis weer eens wat doen. Zo wie zo boodschappen voor een paar dagen i.v.m. de corona regels.....en dat is ook makkelijk als je wat in huis hebt.
Corona houdt ons nog wel even bezig maar een quiltster of een borduurster is dat geen probleem want zij hebben nog meer tijd om te hobbyen.
{ ik dus ook }
Gezellige woensdag allemaal......en onthoudt deze spreuk maar



Ik had gister zo'n gezellige dag, dus mijn hart is zeker aan het zingen.
groetjes, Marion.

Deze mooie West-Friese stolp staat in Venhuizen









 

3 opmerkingen:

  1. Ilyssa vindt het zwarte katje heel leuk, hij lijkt veel op Binkie. Maar de rode daaronder vindt ze ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En wat fijn dat de boel weer op orde is bij Lin, lief van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk he de strikjes manie, weer heel verslavend.

    BeantwoordenVerwijderen