maandag 11 november 2019

Sint Maarten ..........

Vandaag is het 11 november, hier is het dan St. Maartenfeest.
Kinderen gaan met een lampion langs de deuren, zingen een liedje en krijgen dan als beloning wat snoep.
Afbeeldingsresultaat voor foto van st. maarten snoep
Ja, wel snoep geven want mandarijntjes zijn veel te gezond.
Altijd leuk al die kindertjes aan de deur, alleen Silka heeft er wat moeite mee...gelukkig is het voor haar maar 1 keer in het jaar St. Maarten.
Nog even over mijn kringloopvondsten.....
Kussenovertrekken....heel geschikt om tassen van te maken, en ik vond toch leuke.....
Borduurwerkjes had ik ook nog....
Allemaal uit de lijsten gesloopt, gewassen en gestreken, we kunnen aan de slag. Ik moet toch weer wat tasjes maken voor de volgende vakantie.
Ik heb trouwens ook nog een tafelkleed gemaakt, van die bekende blauwe theedoeken....
Ik heb er "eet smakelijk " en "goede reis " opgeborduurd, in het Nederlands en in het Spaans. Waarom ik dat heb gedaan, wel diegene die het krijgt is Spaans georiënteerd, dus dan is dat wel leuk.

Gister natuurlijk heerlijke  High Tea gehad bij de Tuynkamer in Hoorn.
Heel gezellig met mijn 2 meiden. Het was maar goed dat ik had gereserveerd want het was er toch druk! Echt alle tafels waren bezet en bleven bezet.
Wat kregen we allemaal voor lekkers....
Natuurlijk onbeperkt thee, in allerlei smaakjes....
Afbeeldingsresultaat voor foto van een sandwich
Sandwiches, heerlijk belegd....en een heel klein kopje truffelsoep {heerlijk }....
Bosbesmuffins, heerlijk gevulde stukjes wrap, een heel klein groente kroketje { die was echt zalig van smaak } en natuurlijk een scone
Afbeeldingsresultaat voor foto van een scone
 met lemmoncurd { hele echte } en clotted cream en een bosbessen jam, en de laatste ronde was een heel  klein bolletje aardbeienijs, fudge en o zo lekker, macarons, hele echte.
Afbeeldingsresultaat voor foto van macarons
Het was een hele gezellige middag.
Vandaag maar weer eens in de benen om het huis aan kant te krijgen, als dat voor 12 uur lukt mag ik vanmiddag wat leuks doen van mezelf.
Ja, als je eigen baas bent moet je prioriteiten stellen anders komt er niks van terecht.
Zo, weten jullie dat ook weer.
Fijne maandag,
groetjes, Marion.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten