zondag 3 januari 2021

Nieuw jaar, wat gaat het ons brengen............

 
Kerstbomen worden weer opgehaald, hoewel dat al minder wordt. Heel veel mensen hebben tegenwoordig toch een kunstboom. Bij ons hier in de straat zag ik  nog wel een paar echte bomen. Vroeger gingen kinderen massaal met al die bomen aan de haal want je kon er wat mee verdienen, dat was een leuke opsteker in de kerstvakantie.
Ik ben blij dat ik geen echte boom meer heb, scheelt heel veel naalden opruimen.
Over opruimen gesproken.....als je alles weer hebt weggehaald, de kerstversiering bedoel ik, nou dan ben je ook nog wel even bezig met al je gewone rommeltjes weer neer te zetten. Geeft niks, het was evengoed weer een gezellige tijd, ondanks de beperkingen.

En hoe was het bij jullie met het vuurwerk verbod.....wij hadden het idee dat hier de oorlog was uitgebroken...wat een harde knallen....een hele fietstunnel hebben ze opgeblazen met benzine en vuurwerk...gelukkig was het naast de ambulance post dus  waren de eventuele  verwondingen snel verholpen...dat was wel weer slim.....
Maar alle gekheid op een stokje, 1 jaar geen vuurwerk omdat er corona is, hoe erg kan dat nou zijn?
Hoewel geen vuurwerk was wel lekker rustig voor de dieren....
Ik snap af en toe niets meer van mensen...



Nieuwjaarsdag hadden wij de oppas op Phlynn en zijn broertje want hun mamma moest werken...en dat was wel nodig ook want er zaten natuurlijk toch mensen in de cellen...ja, iedereen viert de jaarwisseling op z'n eigen manier......
Het was voor ons dus een rustige dag .....
Ik kwam erachter dat ik toch echt ouder wordt want een potje memory verlies ik glansrijk van een kleuter van 4 !!!
En Phlynn maar juichen als hij weer een setje scoorde.....grappig is dat , dat het voor oudere mensen moeilijker wordt om dingen zo snel te onthouden. En ik doe nog wel aan hersentraining want ik maak iedere dag een paar kruiswoordraadsels....Misschien moet ik dat met Phlynn gaan doen, dan win ik, dat weet ik zeker.....mmmmmm

En toen was het alweer zaterdag.....2 januari...de dagen beginnen al weer snel te gaan...Ik moest nog een paar boodschapjes doen voor de avondmaaltijd en we moesten de Allerhande nog even halen.
Ja, daar heb ik een abonnement op dus dan haal ik die zodra hij uitkomt.
Ineens bedacht ik mij dat het wel even gezellig zou zijn om met vrienden van ons een hapje en een drankje te doen, vooral in deze tijd....
Ik heb ze even gebeld en die waren meteen enthousiast, dus dat hebben we gedaan.
Niet zo ingewikkeld hoor, zelfgemaakte kippensoep en daarna kip-kapsalon op de gezonde manier....ik heb er een receptenkaartje van en die komt van de Lidl. Je zou het recept via google kunnen vinden.
Ik kreeg van hun een hele aparte bos tulpen....

De verpakking moet erom blijven want de bollen zitten er nog aan.....zo apart...en dan moet je langs de tulpen 2cm water gieten en dat in de gaten houden.....als de tulpen zijn uitgebloeid dan kun je ze in oktober in je tuin zetten dan heb je ze volgend jaar in je tuin.
Nou is dat plezier hebben van een bos tulpen of niet?
Ik ben er blij mee.....
En dan is het vandaag weer een gewone zondag, 3 januari.....
Een beetje rommelen in huis en een wasje draaien en misschien nog even in het atelier kijken....
Ik moet alles nog in de berging opruimen van de kerst, dus ik denk dat ik dat vandaag ook nog maar doe.

Ik wens jullie allemaal een goed jaar en en wie weet zeggen we op 31 december 2021, dat het een heel goed jaar is geweest.
Ik hoop dat ik dit jaar weer wat franse deuren kan kieken, als dat namelijk kan ben ik zelf ook in Frankrijk....hahaha
Fijn weekend, groetjes Marion.






1 opmerking:

  1. Wat apart die tulpen, heel leuk. En ik vind het ook fijn als alle kerstrommel weer opgeruimd is. Alles weer fris gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen