dinsdag 26 januari 2021

Het huis van NIETS......

Hier zien jullie 
"het huis van niets" 
Hoe kwam ik daar nou terecht?
Wel mijn lief heeft een FB vriend en dat is zijn neef Martin Blaauw, en die maakt altijd hele mooie foto's, dus gister stond er een mooi kiek van een Buizerd op Martin zijn FB.
Ik moest die foto natuurlijk ook even zien en scrolde toen even verder op Martin zijn FB en kwam toen een foto tegen van het "huis van niets".
Daar wilde ik meer van weten, dus even opgezocht.
Met dit linkje kan jij dat ook:


Aangezien mijn lief herstellende is van longontsteking gingen wij even een ritje maken met de auto. Praten valt hem nog zwaar doordat hij nog wel kortademig is. Geeft niets, dat komt wel weer goed.
En niet onbelangrijk voor mijn lief is zijn levensmotto.....
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd!
Ja, je zou er bijna in geloven want zaterdag had onze auto kuren, het dashboard was niet verlicht, de radio deed het niet, de navigatie ook niet.....de Ford was boos omdat hij al enige dagen in de garage stond.
Wij reden dus naar  "het huis van niets".
Dit staat in de Wieringermeerpolder vlakbij het gat in de dijk wat de Duitsers gemaakt hebben in de 2e wereldoorlog.
Nou, er is dus niets!
Tot zover klopt het helemaal, je kan er wel van alles, dat staat in de link die ik gegeven heb, dus lees maar even.
Hier nog een foto van de andere kant, geen ramen wel een deur, je kan erin......
Toen we naar dat gebouwtje reden kwamen we ook langs de zendmast van de Wieringermeer.
Deze staat daar sinds 1967 en toen was dat een bezienswaardigheid. Mijn vader reed daar heen met de auto om te kijken....er stond een patatkraam, en een ijscoman in de zomer. Het fascineerde natuurlijk dat toen de tv programma's door die zendmast werden gedaan. Een tv hebben was toen ook bijzonder...

Zo hadden wij een leuk ritje met een verhaaltje, en nu weten jullie het ook.
Gezellige dag, groetjes, Marion.





















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten