woensdag 6 januari 2021

Corona-proof naar de tandarts..........

Jullie zien het goed, deze apparatuur vind je meestal bij de tandarts. Gister mocht ik naar de mondhygiëniste, ze heet Pamela en komt uit Amerika, en dat is grappig want ze praat het liefst engels en nederlands door elkaar.
Ik moest mij corona-proef melden in de hal van de praktijk. Hoezo corona-proof....die mevrouw die daar zat keek naar mijn kaartje en ging mij aanmelden bij Pamela en ik mocht het kaartje weer in mijn tas stoppen en eventueel thuis weggooien!
Daarna werd ik naar buiten gestuurd of naar mijn auto, dan zou ik gebeld worden als ik naar binnen mocht. Ik moet van de diëtiste liefst fietsen of wandelen, dus ik bleef voor het pand wachten, ja, buiten....
Het duurde namelijk nog 2 minuten voor het 10 uur was en dan had ik mijn afspraak. Precies om 10 uur stond Pamela in de deur en riep mij binnen.....
Ik moest mijn handen ontsmetten, dat is normaal, en ik had natuurlijk mijn mondkapje op en toen ging ze mijn temperatuur opnemen.......

Nu kun je corona hebben terwijl je dit niet weet ......

Ze pakt de thermometer en houd die voor mijn hoofd...piep...hoor ik en Pamela kijkt op het schermpje...
nog een keer de thermometer....weer piep...en wederom kijkt Pamela op het schermpje...
Er komt een diepe rimpel in haar voorhoofd, een lichte paniek gaat er door haar heen....wat is er aan de hand?
Jullie zullen het niet geloven.....ik, die nog regelmatig in vuur en vlam sta, had een temperatuur van..
35.1 graden!!!
Dat was niet goed { dacht Pamela } dus er kwam een deskundige bij...
Ik kreeg dus nog een keer de thermometer voor mijn hoofd en natuurlijk was het weer 35.1 graden....
Ik had namelijk buiten gewacht en was al lichtelijk onderkoeld geraakt.....hahaha....
Zo zie je maar weer, het kan zomaar anders zijn dan je denkt.

Goed, ik ging met Pamela naar de praktijk, naar de stoel. 
-----------Please, ga lekker zitten......than we lay you plat...--------
Ik vroeg nog wel of mijn mondkapje nu af mocht want dat leek mij makkelijker werken, toch?
Pamela nam heel veel voorzorgsmaatregelen.......handschoenen aan, natuurlijk, mondkapje voor, bij iedere cliënt een schone, een bril op en als klap op de vuurpijl ook nog een scherm voor haar gezicht....Je herkende haar bijna niet meer.
De behandeling kon beginnen en is goed gegaan....pffffffffff...
Het enige wat mij nu nog bezighoudt is mijn lichaamstemperatuur.....35.1 .....

Mijn dochters zijn bij een andere tandarts en daar mag je gewoon met mondkapje naar binnen in de wachtkamer en wordt je opgehaald als het je tijd is....niks geen poespas qua corona....
Ik denk zelf dat ik meer risico loop in de Kruidvat winkel, die is namelijk heel smal, daar kom ik dus bewust niet......hoewel nu met 35.1 zou ik een poging kunnen wagen.......

Volgende week mag ik nog een keer naar de tandarts samen met mijn lief.....zal mij benieuwen hoe het dan met mijn temperatuur is........

Goed, tot zover...gezellige woensdag....
groetjes, Marion.
en we eindigen natuurlijk met een deurtje....





 

2 opmerkingen: