woensdag 13 januari 2021

Mijn "Jantje" is opgenomen in het reparatie-ziekenhuis.........

Kijk hem nou staan, mijn "Jantje",  zo noem ik hem altijd, zwaar gewond staat ie op tafel...Wat is er aan de hand? Terwijl ik zat te naaien gistermiddag raakte mijn naaimachine zwaar gewond. Hoezo? De naald wil niet meer op en neer...en bij een naaimachine is dat een cruciale beweging, dus.....Goeie raad is duur....heb nog even in het boek gekeken en kwam tot de conclusie dat ik Jantje niet kon helpen. Gebeld met het naaimachine ziekenhuis en gevraagd of er plaats was en of ze hem wel konden en mochten helpen. Gelukkig was het antwoord "ja", en heb ik hem vanmorgen weggebracht. Mis hem nu al.......

Kijk lekker warm ingepakt zijn we naar het ziekenhuis gegaan. De naaimachine arts wist niet wat de oorzaak was en wat er aan de hand was, dus een ingrijpende operatie ligt voorhanden. We wachten af....
Ik heb Jantje ook al weer 5 jaar en hij staat eigenlijk dagelijks aan....ja, echt waar, iedere dag doe ik wel wat met de machine....Nou moet ik dus afkicken......hoewel, ik heb mijn oude machine ook nog......dus simpel naaiwerk kan ik evengoed doen. Mooie steekjes helaas niet, dus ik ga gewoon werk voorbereiden.
Ik moet toch wat doen in deze corona dagen. Mannetje is weer met auto's aan het spelen, dus dan mag ik in het atelier.........

Ik was gister zo lekker bezig met een leuke tas, gemaakt van een geborduurde tafelloper. Die loper had ik van mijn buurvrouw gekregen want die had zij gevonden in een kringloopwinkel, hoe leuk is dat.
Kijk zo is ie geworden....
Deze tas is wat groter dan normaal dus heb ik een overhangende flap gemaakt. Daar moet nog een knoop en lus aangezet worden.
Ik was bezig met het aannaaien van de schouderband toen de machine het begaf.......

De voering is van een geborduurd ontbijtkleed van mijn moeder. Deze kleden, ik heb er meer, hebben hier en daar thee vlekken en die gaan er niet uit, dus dan ze zo nog weer nuttig hun werk. En leuke bijkomstigheid, het borduurwerk gaat niet verloren. Win/Win toch???
Vanmiddag deze nog maar even afmaken.
Zo jullie zijn weer bij gepraat.....een gezellige dag gewenst,
groetjes, Marion.
   We eindigen toch wel weer met een deurtje.....of nee het is een raam met luiken.....






 

2 opmerkingen:

  1. Ah veel beterschap! Hopelijk komt ie er goed doorheen! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh oh, wat een pech. Hopelijk valt het mee en heb je de machine zo weer terug. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen