donderdag 28 januari 2021

De avondklok en een huistopkok......

Zien jullie deze huistopkok, Gerard is zijn naam. Hij runt samen met zijn vrouw Caty een huisrestaurant aan de Drieboomlaan in Hoorn. Daar kunnen alleen genodigden eten, maar nu even niet.
Deze huistopkok is een nietmeerhoevenwerkende levensgenieter en gaat dus heerlijk relaxed door het leven.
Dat bleek uit zijn aktie van gisteravond, het is een aktie om te lachen, echt waar.
Hij ging even naar zijn dochter in dezelfde woonplaats, een kleine 10 minuten verderop, zat daar natuurlijk op zijn geliefde praatstoel en stond op een gegeven op om weer huiswaarts te keren.
Het was inmiddels  21.10  uur.........
Probleem, er is hier een avondklok ingesteld, vanaf 21.00 uur niet meer op straat!
Dan maar blijven slapen, volgens mij een goed idee want het verhaal was waarschijnlijk nog niet helemaal verteld.
Wel gezellig voor de kleinkinderen vanmorgen, opa was blijven slapen.....yeah,yeah....
Maar zo zie je maar dat het nog niet makkelijk is om je eraan te houden, we zijn dit niet gewend...
Misschien moeten we nu gaan rellen, wij nietmeerhoevenwerkenden....
Ik vind dat wij ernstig beknot worden in onze levensvrijheid.....Hoe moeten wij ons laten horen vraag ik mij af...ik denk dat we naar buiten moeten met een bord om ons nek en dat we gewaarschuwd willen worden als het 21.00 uur is.....wij ouderen hebben de tijd niet meer zo in de gaten.....
Gerard ik heb nog een oplossing voor een volgende visite van jou....

Je kan onze hond eventueel leasen...

Zomaar een verhaaltje op donderdag, gezellige dag en denk om de tijd!!!!

foto gemaakt langs Het Dijkgatbos, er lopen daar 2 reeën.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten