woensdag 30 december 2020

Dit "aparte jaar" is bijna om..............op naar 2021..........


We staan met de deurklink in ons hand om afscheid te nemen  van het jaar 2020......een heel apart jaar is dat geworden voor ons allemaal over de hele wereld. Weet je dat ik het troostvol vind, dat iedereen er mee te maken heeft, zowel arm als rijk en zowel hier als daar.......
Wie rijk is kan  namelijk niet iets aanschaffen om vrij van het virus te blijven.....we krijgen er allemaal mee te maken.
Het is wel fijn dat er inmiddels een vaccin aan komt, dan kan het allemaal weer wat gewoner worden. Helaas zijn er nu mensen die geen vaccin willen en er zijn mensen die denken dat als je ingeënt bent dat je dan vrij bent van alles en dat het dan zo blijft ook.
Helaas voor deze mensen....
Het vaccin werkt pas optimaal als we allemaal zijn geprikt!!
Dus, doe alsjeblieft allemaal mee, dan krijgen we het virus er onder......
Ik reken op jullie.



En dan staan we zomaar op de drempel van een nieuw jaar, 2021....
Wat zal dat weer brengen....gelukkig dat we dat allemaal van te voren niet weten.
Wat niet weet, wat niet deert!
Ieder nieuw jaar brengt toch ook weer mooie dingen en zeker ook verdrietige dingen, het is gewoon zo...
That's life!
Ik zal het wel heel fijn vinden als we weer wat bewegingsvrijheid krijgen.
We zullen nog zeker niet naar het buitenland op vakantie kunnen gaan, nou ja wij niet, wij blijven voorzichtig....Er zullen vast wel mensen zijn die het toch aandurven.
Het is wel een van de dingen die ik heb gemist. Het was in Nederland ook mooi, maar in Frankrijk ruikt het anders, de mensen zijn anders, de natuur is anders, ze hebben er lekker stokbrood, ze hebben er heerlijke wijn, en ik hou gewoon van Frankrijk.
{ ja, ook van de mensen dat zal menigeen wel heel apart vinden. Ik ben gewoon een Frankofiel }

We gaan het zien.


De jaarwisseling op zich zal ook anders zijn.....misschien zelfs..

STIL

Zou dat echt gebeuren?
Wel fijn voor de huisdieren, zo'n stille nieuwjaarsnacht.....ook fijn voor de 1e hulpdiensten, fijn voor de politie......
Ik vraag het mij af...
Misschien wordt het lawaaieriger dan ooit tevoren....
Ook dat gaan we meemaken....


Ik wens jullie allen een gezellige jaarwisseling......
Voor ons gaat dat zeker lukken.....
Onze buren komen gezellig gourmetten......dat doen we ieder jaar, dus nu ook...
We hebben ook de oppas op 2 kleinkinderen, hun mamma moet werken, dus reuring genoeg.


Geniet van oliebollen en ander lekkers...ik heb een zwak voor de appelbol..
ik ga er straks 2 halen, jammie......




Tot in het nieuwe jaar, tot blog's.
groetjes, Marion.

Ik trek de deur van 2020 achter mij dicht.....









 

2 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven weer Marion. Ik wens jou en gezin en kleinkinderen een gezin 2021 toe. En laten we hopen dat we volgend jaar 30 dec 2021
    kunnen zeggen dit jaar is me goed bevallen .

    Djoeliah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jullie ook een gezellige jaarwisseling en we hopen op een mooi 2021.
    Groetjes, Marga

    BeantwoordenVerwijderen