dinsdag 22 december 2020

En toen kwam de stoom uit mijn oren..............

Waarom kwam de stoom uit mijn oren...was het kerststress of was het wat anders....ik zal het even haarfijn vertellen..........
Het begint met de reclame folders en recepten folders van de supermarkten die al in november bezig zijn met kerst eten. Als je wil kan je dan al een volledige kerstmaaltijd kopen en maken.
2 weken terug heb ik al mijn kerstdiner bedacht samen met mijn schoonzusje. Mijn zwager en schoonzus komen hier eten dus hebben we het samen bedacht.
Het vlees van het hoofdgerecht zou carpaccio-rollade worden en dat heb ik dus 2 weken geleden gekocht en klaargemaakt en...laten proeven aan mijn schoonzus. We waren het eens , dit zou heel lekker zijn met kerst.
Dus...gister was het maandag en ik toog naar de supermarkten om het een en ander corona veilig in te kopen, dus vroeg in de morgen en niet te druk....nou dat heb ik geweten, de rollade was er niet, helaas...
Ik vroeg of het dan dinsdag nog wat zou worden....nee, het kwam voor kerst niet meer in de winkel.
Daar ging mijn idee....
We wilden er ook nog hasselback aardappeltjes bij eten, helaas......
Nee, dat ging ook voor kerst niet meer lukken!
Waarom maken die supermarkten nog reclame voor producten die je toch niet kan kopen???
Maar goed in de krant stond een advertentie op maandag van onze bekende grootgrutter met 2 letters, de A en de H, en die maakte reclame voor de carpaccio-rollade....
Wij er naar toe.......helaas, dat ging hem niet meer worden voor kerst...

Eten jullie nu allemaal carpaccio-rollade of zo, hoe zit dat?

Inmiddels heb ik een rollade weten te scoren en die ga ik klaarmaken en dat wordt heus wel erg lekker, daar ben ik niet bang voor, maar moedeloos word ik hier wel van.
Volgend jaar ga ik mijn kerstdiner in november klaar maken en eten en dan doen we met kerst gewoon  2 dagen stamppot. Stamppot is volop te koop, geen probleem.
Mocht je dus niet kunnen kopen wat je graag zou willen, neem dan stamppot, lekker met kerst, en geen stress...........


Ik wens jullie veel succes met de kerstinkopen, de mijne zijn binnen dus ik kan met koken beginnen.
groetjes, Marion.









 

3 opmerkingen:

  1. Wij hebben al weken geleden ons Kerstvlees e.d. gekocht en gewoon in de vriezer gelegd. Nu kunnen wij in onze "eigen" winkel de kerst inkopen doen. Voor ons geen stress. Fijne dagen allemaal 🥂🎄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb mijn lesje weer geleerd.....volgend jaar 1e kerstdag hutspot en 2e kerstdag boerenkool....haha

      Verwijderen
  2. Het is ook niet de bedoeling dat je hem 2 keer eet 😂. Nee zonder dollen, echt balen. Eigenlijk altijd zo hè, wat je dan wilt hebben is op. Ik heb weleens zonder lange vingers gezeten voor de tiramisu. Niemand koopt dat doorgaans maar dan ineens wel. Gelukkig wel een alternatief te verzinnen maar bloedirritant

    BeantwoordenVerwijderen