donderdag 21 mei 2020

Mijn taak zit er op...............

We beginnen vandaag met rozen......Ook hier in onze tuintjes staan sommige soorten al volop in de bloei....dat is wel vroeg.
Mijn schoonvader was op 5 juni jarig en die hadden een rozenstruik in de tuin en als die op 5 juni bloeide nou dan was dat echt bijzonder.
Toch klimaat veranderingen.......
Franse wijnboeren zetten graag rozen aan het begin of het einde van de druivenrij....gaat het slecht met de rozen dan moet er gespoten worden..... ongedierte.....het is net als de kanarie in de kolenmijn.
Dit soort plaatjes vind ik prachtig, kon ik maar even om de hoek kijken......mmmmmmm
Maar goed, even wat anders...
Dochterlief woont alweer bijna een week in haar nieuwe huis, dus alles staat weer op z'n plaats.
Het was even hard werken, maar dat weet je van te voren, en het was fijn om mee te helpen, ook heel gezellig.
Maandag nog het oude huis schoon gemaakt, dat ging best wel rap omdat het leeg was natuurlijk.
Ook had ik de oude gordijnen mee naar huis, om te wassen. In haar nieuwe huis bleven de gordijnen achter en die zijn zo mooi, die mogen blijven hangen.
Ik had dus 4 x een wasmachine vol met een gordijn.....Ze zijn mooi gedroogd aan de klerenlijn, hingen ze lekker in de wind en gingen de kreukels er mooi uit. Ik moet ze nog strijken maar dat heeft geen haast, ze verdwijnen toch naar zolder.

Als je zo bij iemand bezig bent met opruimen kom je ook wel het een en ander tegen....
Deze mand wilde mijn dochter niet meer, nu is het mijn project-mand.....blij mee..
Wat zit erin....
Nou alle streep blokjes...
Dit is de wit ogende variant....
Goed gelukt vind ik zelf....
Ook de geel/oranje variant is al klaar....
Het wordt al leuker....
En het is ook leuk om te zien wat voor lapjes je allemaal hebt.......allerlei herinneringen komen er naar boven.....
En bij spijkerstof staat alles leuk...
Dit is de beige variant in wording...

Ik heb nu 
20 rode......20 groene....20 blauwe.....20 groene.....20 witte....20 geel/oranje.....en bijna op 4 na, 20 beige blokken klaar.
Dan maak ik nog 20 blokken met alle kleuren en dan zijn de blokken klaar.
Het gaat dus eigenlijk best voorspoedig.
Mijn kleinzoon Ischa is op 31 augustus jarig, dus wie weet is ie dan af. Ik ga het in ieder geval proberen.
En dan zijn we zomaar weer aan het einde van dit verhaaltje.
Eigenlijk zou het hier Kermis zijn en markt en dan morgen harddraverij....helaas Corona gooit roet in het eten......
We gaan maar gezellig bbq-en en van het zonnetje genieten.
Doen jullie dat ook.....

Veel plezier vandaag, groetjes, 
Marion.




1 opmerking:

  1. Lekker bezig! Ik vond het ook heel gezellig en ben heeel blij met jullie hulp!! Wij hadden ook graag genoten van de kermis, helaas...

    BeantwoordenVerwijderen