donderdag 7 mei 2020

Het een en het ander.....

De workshop voor vandaag is alweer klaar...Hier zien jullie het geschuurde schuurtje, inmiddels is hij in de grondverf gegaan en vanmorgen heb ik hem weer in de nieuwe zwarte verf gezet. Laat de zon maar komen, het schuurtje is er klaar voor.
Hier is hij nog half grijs en de andere helft al zwart.....klus gedaan.

Maar natuurlijk heb ik nog een project onder handen.....
Ik zit in de snippers.....
Allemaal witte lapjes met opdruk...

allemaal groene lapjes met opdruk..........

allemaal blauwe lapjes met opdruk.... en dan zijn er nog rode en gele en beige en zwarte....allemaal restjes....

Wat daarmee te doen....nou een quilt voor 2e kleinzoon, Ischa...
Die wordt 5 jaar en die heeft nu de Bob de Bouwerquilt, maar die moet natuurlijk ook een grote jongens quilt.
Ik heb weer voor spijkerstof gekozen, kringloop waardig natuurlijk, dat werk het lekkerst.


Hier heb ik een paar vierkantjes klaar met rode stofjes......wordt wel leuk want bij spijkerstof past alles

We zijn natuurlijk wel weer even naar kringloop Saartje gereden voor spijkerbroeken....5 stuks, a
 € 3.50 per broek, ja dat tikt aan...
Maar goed ik ben begonnen...

Vierkantjes van 15 x 15 cm en daar een diagonaal op en dan lapjes erop naaien...
Dat ziet er dan zo uit....Ik doe het met kringloop garen want je ziet het toch niet en garen wat je wel komt te zien dat pas ik aan. Nu heb ik dus heel goedkoop garen in de kleur geel...alleen aan de achterkant kun je dat zien...
Nou dat is niet erg, zie je later toch niet meer...
Dus lapjes naaien en dan strijken en afsnijden en dan ook gelijk maar de zig/zag erlangs tegen het rafelen.
Zo moet ik dus 160 vierkantjes maken, mooi om te doen in al die kleurtjes.
Ik heb al 20 blauwe af en dat ziet er dan zo uit....
Hier een proefje....
Wordt wel geinig denk ik....In de rechter boven hoek ligt nu een halve......maar dat wordt den ik een hele, dan sluit het mooi aan.
De rand om de quilt doe ik dus op die manier, heel veel mogelijkheden zijn er met dit patroon.
Dit zijn dus blauwe, er komt dus ook een rij rode en groene en zwarte en gele.....lijkt mij heel kleurig worden. 
We gaan het zien...binnenkort in dit theater.....

Nu ga ik van de zon genieten en even mijn handen laten rusten { is helaas nodig, o, wat heb ik daar toch een hekel aan...uitrusten....ik lijk wel bejaard }
Fijne dag allemaal, groetjes Marion.



1 opmerking: