zondag 3 mei 2020

Een zondag's verhaaltje....

Een hele mooie, rijk versierde west-friese boerderij deur, een zondagse deur. Daar beginnen we gewoon mee, het is tenslotte zondag en de zon schijnt, hoe mooi is dat.
Wil je weten waar deze deur woont....gewoon in Hoogwoud.

Sinds donderdag was ik een mini serie aan het kijken op Netflix, het was een tip van Catherine Keyl...die heeft een column in de Telegraaf en die lees ik meestal. Vanwege de Corona had zij deze miniserie tip.
Jullie lezen het goed, ik heb zo mijn contacten...hahaha
Ik geef hem aan jullie door want het is echt de moeite waard om te kijken.
UNORTHODOX.
Het is een miniserie van 4 aflevering die gaat over de orthodox levende joodse gemeenschap in een wijk in New-York. Het leven van een 19 jarige vrouw in die gemeenschap wordt heel goed weergegeven....ook de regels waar aan zij zich moet houden en omdat ze een vrije geest heeft lukt haar dat niet. 
In mijn beleving worden vrouwen in die gemeenschap "klein"gehouden. Je leert heel veel over het Joodse leven en ze spreken Jiddisch, wat ook apart is om te horen.
Echt een mooie serie om te kijken.
Ik ben nu Peaky Blinders aan het kijken...heel wat anders maar wel heel spannend.

Verder zet ik nog even een plaatje op mijn blog met een linkje want dat wilde Ria graag, een blogfan.
Hier komt ie Ria, speciaal voor jou.

Ik wens je veel brei plezier.

En zo komt er al weer een einde aan dit verhaaltje...
Fijne Zondag, groetjes,
Marion.


2 opmerkingen:

  1. Met Peaky Blinders ben ik gestopt werd me te gewelddadig. Ben benieuwd hoe ver jij komt maar misschien heb je wel stalen zenuwen. :)

    BeantwoordenVerwijderen