zaterdag 2 mei 2020

Leftovers............

We beginnen vanmorgen met een leuk kattenplaatje....Deze kat ergens in het zuid franse land  ooit gespot......hij wilde wel op de kiek en ging er even mooi voor zitten.....Zou ik ooit weer kiekjes gaan maken in Frankrijk? Ik hoop het wel....
Maar goed over tot de orde van de zaterdag....
Leftovers...
Die zijn er in allerlei varianten....

Stadsvogels eten te veel junkfood: etensresten tasten spijsv ...
Etensresten........
Quilt-Atelier Trijntje van der Horst heeft veel quiltstoffen, ook ...
stofresten.....daar hadden we het al over....
Maar ik heb ook wolresten.....
Wat ga ik daar mee doen.....
Omdat is graag babysokjes brei hou ik altijd een klein beetje wol over, dit gooi je niet weg natuurlijk, dus inmiddels heb ik al een hele verzameling...{dit is maar een klein beetje}
Ik ben dus gaan zoeken op het NET....en.....zo blij met GOOGLE...want die vond gewoon wat ik zocht..
In de jaren '80 heeft er een artikel in de Libelle gestaan over het breien van kleine wollen poppetjes. Hoe ik dat weet, nou mijn oudste dochter had een aantal van die poppetjes gekregen. Ergens zal ik dat artikel ook wel hebben alleen ik ben bang dat ik inmiddels te veel bewaar....waarvan akte.
Ik kon het niet vinden, maar dank zij het net heb ik het toch gevonden.
Het is dat bewuste artikel, en ik kon het gewoon uitprinten, zo gaaf....
Mijn dochter had dit poppetje....
Dus ik heb weer een leuk breitje erbij....
Deze zijn ook leuk, dat patroon heb ik ook geprint....
We kunnen weer "los"met de breipennen.
En zo kom ik deze corona dagen wel door.

Fijne zaterdag...misschien een schaterdag......want als je lacht zit je gezicht het lekkerst....
groetjes, Marion.

En ik eindig ook met een kattenplaatje, onze eigen hollandse JOEP.....


1 opmerking:

  1. Marion wil je de link van het onderste popje doorgeven? Zou fijn zijn. dank je wel alvast. breigroetjes ria

    BeantwoordenVerwijderen