dinsdag 5 mei 2020

5 mei Bevrijdingsdag..............

75 jaar vrijheid: hang jij de vlag uit op zondag 5 april?
Onze nationale drie-kleur.....
Vandaag zie je hem overal....en dat moet en dat kan...gelukkig..
Wij hebben al 75 jaar vrijheid, hoe mooi is dat als je om je heen kijkt via de tv de wereld in....
Hij hangt ook hier heerlijk te stralen en te wapperen...ik wordt er altijd erg blij van als ik de vlag bij de huizen zie.
Goed, wat is er te vertellen.....
De vlag op gehangen, de hond uitgelaten, de bedden afgehaald en de wasmachine draait ook al lekker z'n rondjes, kortom de dag is alweer goed begonnen.
Straks even naar de bouwmarkt { ik hoop dat het lukt vanwege de drukte} verf kopen voor mijn nieuwe buiten project.
Ja,het geleerde tijdens de workshop moet je wel blijven herhalen, dus.......
Mijn nieuwe uitdaging, het schuurtje schilderen.
Heb gister al geschuurd, wel met een machine hoor anders kon ik vandaag helemaal niets vanwege mijn handen.
Hij is al lekker kaal, dus nu de verf er weer op. Het weer blijft weer even zonnig dus we kunnen weer aan de slag.
Lekker in mijn korte broek.... worden de achterbenen gelijk lekker bruin.....Je moet het aangename met het nuttige verenigen, toch?
Echt er zat geen verf meer op.....2 van die hete zomers brengen de verf wel aardig in verlegenheid, en wij kopen wel altijd dure verf.....
Maar goed dit is uitdaging 1, ik heb er nog een....

Ik zag iets op het net voorbij komen....
Ik had nog 4 blokken van 18 x 18 over van de quilt van Ilay.......even proberen hoe dat idee zou worden...
Je neemt een vierkant en tekent daar een diagonaal op en dan verzamel je snippers in een bepaalde breedte en naait die erop.....
Dan kun je het dus zo neerleggen zoals ik heb gedaan, maar.............
er zijn nog meer mogelijkheden.
Ik zal binnenkort laten zien hoe of wat.
Ik kan alvast wel vertellen dat het om 160 blokken gaat in verschillende kleuren.
Dit proefje wordt natuurlijk de voorkant van een tas, maar dat hadden jullie vast al wel bedacht.

Nederlandse Vlag Foto's, Afbeeldingen En Stock Fotografie - 123RF

Vrijheid = Het Vrij Zijn----een privilege....

Maak er wat van,
groetjes, Marion.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten