woensdag 25 december 2019

We hebben het gehaald....

De adventskalender kan weer opgeruimd...
Het is 1e kerstdag 2019....
We hebben het gehaald.
Kijk, dit is een adventskalender, volgend jaar zou dat zomaar mijn nieuwe kunnen zijn, ik vind deze zooooooooo leuk!



En het wonder geschiedde in Bethlehem....
maar ook een beetje bij ons thuis dank zij dit kerststalletje.
Ik weet het, het is geen design-kerststal, maar dat wilde ik ook niet.
Deze is gekocht omdat alles van plastic is, heel veilig voor kinderhandjes.
Onze jongste dochter mocht nogal graag een ritje met kindje Jezus maken in haar autootjes, dus dat kon dan ook gewoon.
Wij hadden thuis geen stalletje, ik ben heiden zegt mijn lief altijd, maar dat ben ik niet met hem eens. Ik weet meer verhalen uit de bijbel te vertellen dan hij, terwijl hij toch wel aardig streng katholiek is opgegroeid. Ik heb van allerlei geloven wat meegenomen in mijn leven en daar hoort zeker het stalletje bij met Kerstmis.
Ook mijn dochters hebben een stalletje, gewoon omdat ze het gewend zijn.
Vroeger vond ik het heel bijzonder en feestelijk om kerstavond bij mijn schoonouders te zijn.
Met z'n allen naar de nachtmis en dan kwam je terug en  stond er een heerlijke broodtafel klaar...heel gezellig met z'n allen.......
{Kon het nog maar 1 keer, dan zouden mijn schoonouders er ook nog zijn.......}

Wat gaan we vandaag doen....nou niet zo veel...jullie denk ik ook niet..
Mijn vriendin Anneke komt met haar Cees lekker bij ons tafelen, de voorbereidingen zijn al in volle gang, kijk maar...........
Mijn carpaccio rollade pruttelt al lekker...........
Ik denk dat er al wel meer thuiskoks aan het werk zijn, zo zijdelings even dit en dat alvast klaarmaken.....toch    Gerard , onze beroemde thuiskok.....ik weet het bijna wel zeker.
Het wordt bij ons een gezellig samenzijn met lekker eten, geen overdaad aan gerechten.

Wat heb ik nog meer te melden....
Mijn lief kreeg ook nog een kerstpakket, zo leuk....
Het is een tas vol gezelligheid en met die tas kunnen we ook nog wat.
Die tas gaan we in de tuin begraven en dan komen er allemaal zomerbloeiers op die plek.
Hoe bijzonder is dat.....
Deze tas is van speciaal papier gemaakt en daar zijn bloemenzaadjes in verwerkt, dus heb je deze zomer nog een soort kerstboeket kado. Mij lijkt het wel wat.

Ik wens jullie gezellige dagen, 
groetjes, Marion.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten