zondag 8 december 2019

Een soort van kerstmarkt wandeling....

Ik was gister in Aartswoud, een plaatsje hier vlakbij. Wat was daar te doen? Wel de foto hierboven geeft het al aan, een dorp in kerstsfeer gehuld, en je mag bij iedere deelnemer binnen gluren.....
En dat is leuk, heel leuk.
Er staan namelijk in Aartswoud nog aardig wat boerderijen en herenhuizen, ooit ook van rijke boeren geweest, en daar is dus veel ruimte. Sommige bewoners stellen hun huis open en verkopen het een en ander. Het kan huisvlijt zijn, brocante, jammetjes & chutneys, schilderijen, oude boeken, kerstspulletjes natuurlijk, echt van alles.
Het wordt al sinds 2004 georganiseerd en ik was er nog nooit geweest. Dat is niet goed, want ik was vorig jaar heel in Duitsland naar een kerstmarkt, dus nu moest ik gewoon naar Aartswoud. {Denk aan je footprint}
Nicht Gerie gebeld, en die wilde graag mee......natuurlijk die komt er al sinds 2004.....dan ging ze samen met haar zwager en schoonzus, en dat was altijd heel leuk.
Nu ging ze dus met mij, en haar zwager en schoonzus kwamen wij daar natuurlijk ook tegen, heel gezellig.

Vond ik nog wat.....
Jaaaa, dit zijn kaarten, eerst getekend en ingekleurd, en daarna heeft deze mevrouw ze laten afdrukken......
Wat kan deze mevrouw mooi tekenen...... Het werk doet je denken aan Marjolein Bastin en Janneke Brinkman-Salentijn. Vandaag is ze er ook weer, je vindt haar in de kerk van Aartswoud.
In diezelfde kerk is ook een edelsmid aanwezig, en die heeft toch aparte dingen...
Ze had een zilveren armband, met bijpassende ketting en oorstekers liggen. De steentjes die erin verwerkt waren vond ik heel apart...nou dat klopte wel want het waren scherven van een gebroken schotel....zo mooi gedaan.
Ook had ze een ring waarin de schors van een boom was gevat, echt heel apart...
Edelsmid...ik zeg kunstenares.

Er was ook een mevrouw die van haken houdt. Nicht Gerie vond deze caravan, en ook nog in de kleur blauw, die moest ik kopen natuurlijk.
Deze mevrouw had hele leuke dingen gehaakt en het zag er heel verzorgd uit, ze werkt heel netjes.
Zij zat in de Schoolstraat in een klein zwart boetje { westfries voor schuurtje}
Ook waren wij nog in de Zuiderzeestraat, in een soort van winkeltje...
Die mevrouw had toch een leuke dingen, en ze had gevoel voor sfeer...
En weet je wat ik daar kocht?
Een engeltje, gemaakt van een oude wasknijper....past wel bij mijn engelenvleugel project.
Zie hoe leuk dat eruit ziet.
Zij had er wel 20 hangen, heel gezellig bij elkaar......je hoorde ze bijna zingen.....

"Engeltjes door het luchtruim zweven
zongen zo blij zo wonderschoon..."

Het is eigenlijk voor het evenement heel jammer dat het weer vandaag zo slecht is....want het is heel leuk om te gaan kijken, alleen er passen in de meeste huizen natuurlijk niet veel mensen.
Het is een aanrader, dus misschien "leukt" het je saaie zondag op.
Veel plezier, als je gaat...
groetjes, Marion.
Het engeltje mag afsluiten.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten