dinsdag 17 december 2019

Letterlijk een gevallen vrouw.............

Gewoon omdat het bijna kerstmis is......
Een engel speelt de loftrompet op mijn schuurdeur, gelukkig is ie 's nachts stil...
Maar nu even to the point....
Ik ben gister lelijk gevallen over een varkensoor......
Niet lachen, het heet echt zo.
Ik was al vroeg op want ik had mijn kleizoon te logeren en mijn lief moest met auto's spelen dus dan zijn we vroeg uit de veren.
Ik liep dus al om 6 uur met de hond buiten, en dat ging goed, ja, hoe is het mogelijk.
Bij thuiskomst was mijn lief nog niet beneden dus ik dacht even wat kerstkaarten bij buren in de deur te gooien, het was nog donker, en dat had ik niet moeten doen...
Wij hebben namelijk een varkensoor voor ons pad liggen, ja, die hebben we van de gemeente gekregen in ruil voor een snoeibeurt aan onze "eigen" berkenboom voor het huis.
Enkele jaren geleden heeft de gemeente zo gesnoeid dat zelfs onze berk eraan moest geloven. Wij kwamen terug van een caravan trip en ik ontdekte de kaalheid aan onze berk. 
Contact gezocht met de gemeente werkers en die beaamden het snoei gebeuren.
Ze kwamen zelfs kijken.....en toen waren ze er van overtuigd dat het een gemeenteboom was.
Nou dat was dus niet zo....De volgende vraag van de gemeente was, wat ik nou eigenlijk wilde..
Ik zei, mijn takken terug, dat ging natuurlijk niet, dat wist ik ook wel.
Dus sloot ik een deal om het parkeerprobleem bij onze achterpoort op te lossen d.m.v een varkensoor.
De werking is eigenlijk dat het parkerende mensen bewust maakt van onze uitgang...
Helaas, het werkt niet...
Maar goed, ik stap daar iedere dag overheen en gistermorgen stonden er weer auto's naast, en het was donker.........en voor ik het wist lag ik op straat.....
Gelukkig niets gebroken maar wel wel 2 hele pijnlijke knieën, en omdat ik mijn handen in reflex natuurlijk uitstak ook 2 pijnlijke handen.
En zo ben je dan zomaar een "gevallen vrouw".

Over tot de orde van de dag....
over 8 dagen is het kerstmis, kijk maar.......
Een van mijn geborduurde plaatjes van de adventskerstboom die ik vorig jaar gemaakt heb.

Ik doe het vandaag een beetje rustig aan, maar blijf wel in beweging dat is toch het beste. De knieën zijn nu mooi blauw dus dat is ook weer eens wat anders dan normaal.
Fijne dinsdag, groetjes, Marion.

Dit boompje heeft Greet, mijn patchie vriendin vorig jaar gemaakt.


1 opmerking:

  1. Ach arme, dus je kan ook geen steekje zetten door de pijnlijke handen. Dat is jammer. Bewegen is goed natuurlijk, al zou je misschien graag rustig stilzitten en een naald hanteren.
    Hoop dat je snel herstelt en niet teveel pijn hebt!

    BeantwoordenVerwijderen