dinsdag 31 maart 2020

Al op berenjacht geweest Oma?..........

Of ik ook mee doe aan berenjacht....ja natuurlijk.....al wist ik eerst niet waar het over ging.
Of ik al op berenjacht was geweest was de vraag....nou nee, wij hadden gewoon een hollands stoofpotje van rundvlees, dus ik had geen berenvlees nodig.

Stoofpotje rundvlees - Lekkerste Recepten! - Stoofpotje Recepten

Maar misschien bedoelde ze wel bruine berenspek......dat is eigenlijk ontbijtkoek...
Ontbijtkoek
maar dat had ik ook niet nodig, en dat koop ik normaal gewoon bij de bakker....om daar nou voor op jacht te gaan........
Zelfs in quiltland kan ik iets gebruiken van een beer, denk maar eens aan Bear's Paw.....
Bears Paw Quilt Block Pattern: Instructions in 3 Sizes
Dus ja, quiltende oma's zouden ook op berenjacht kunnen gaan.
Wel heb ik even mijn beren voor jullie te voorschijn gehaald, en een ervan staat voor het raam.
Links mijn eigen beertje, al bijna 64! jaar oud, daarnaast een beertje dat ik zelf heb gemaakt...
Samen op het bid-stoeltje.....
Dit is een echte stoere beer, en lekker zacht....knuffelig...
Ja, ik ben eigenlijk dol op beren.
In de caravan heb ik er ook een, ooit gekocht in een echte berenwinkel in Engeland, in het plaatsje Henley-on-Thames, heel bekend van de roeiwedstrijden...deze beer is altijd met ons mee. Dat is een zgn Reis Beer, hij heeft ook truitje aan, zo schattig.
Dit lieve beertje zit altijd bij ons in de woonkamer en staat nu te shinen voor het raam...Hij is de zoekbeer voor de berenjacht. Gister kwamen er al oma's met kleinkinderen langs op zoek naar de berenjacht beer. Leuk om mee te doen, toch?
Er is hier nog een soort van knuffeldier wat graag wil meedoen.....
Hij zit al voor her raam alleen de vitrage zit nog in de weg.....

Ik wens jullie een fijne dag, het is mooi weer....
berengroetjes van Marion.


1 opmerking:

  1. Ik heb alle beren al ingepakt 🙈 maar ik verzin wel wat.
    Ik heb gelachen weer om je leuke teksten!

    BeantwoordenVerwijderen