maandag 30 maart 2020

Lente en.........Asperges......

Een mooi voorjaarsplaatje....deze foto heb ik vorig jaar april genomen in Menerbes, dat ligt in de Provence.
Eigenlijk zou ik deze week druk zijn met het vertrek naar mijn geliefde Franse omgeving. Helaas, corona gooit roet in het eten, dus nu doe ik het maar met de plaatjes van vorig jaar.
Toevallig lazen we gister een stukje op het FB van onze camping in de Provence.......de camping is niet open, dat mag ook niet...logisch...voor die toeristenbranche is dit ook een strop. Ieder jaar was het eigenlijk heel druk op de camping met allemaal van die grijze hoofdjes of ouders met kleine kindertjes...kortom gezellig druk....
Nu is daar natuurlijk ook niets te beleven....jammer allemaal.....
We hebben nog een nijpend { ha,ha,ha } probleem.....
Onze wijn is op.....
Hier staat mijn lief te wachten bij het wijntankstation om zijn jerrycans te vullen, dit was vorig jaar..
We moeten het nu maar met gewone wijn van hier doen, ook niet erg hoor, maar je eigen wijn bottelen is wel heel leuk. Ik hoop volgend jaar weer.
Ook gaan we dan altijd naar de markt van Petit Palais, zo'n schattig boerenmarktje in de Provence.
Daar halen wij dan asperges en aardbeien, eieren en heerlijke tomaten, en voor de lunch een gegrilde kip.
Allemaal niet dit jaar.....
Alleen die asperges die had ik wel.....
En ze waren heerlijk.
Natuurlijk hadden wij er ook nog een wijntje bij, dat maakt het gerecht af.....

Ik heb ook nog een spreuk...
Dat is een goed advies.....ik zou zeggen DOEN!

Fijne maandag, groetjes,
Marion.



1 opmerking:

  1. Hmmm heerlijk bordje hoor. En die wijn is inderdaad een probleempje 😜

    BeantwoordenVerwijderen