zondag 22 maart 2020

De Ford garage, net over het spoor rechts.............

Afbeeldingsresultaat voor Foto ford garage Geerling en Winkelaar Hoorn
Dit is een hele oude foto van de Ford garage van Geerling & Winkelaar in Hoorn. Ik kan het natuurlijk niet laten om hier een stukje over te schrijven op mijn blog. Waarom, vragen jullie je af, wel toen ik 44 jaar geleden trouwde was dat onze eerste woning, daarboven die Ford garage.
Wij woonden aan de rechterkant van die grote schoorsteen in een heerlijke grote woning.
18 jaar hebben wij daar lief en leed gedeeld, onze kinderen zijn daar geboren, dus er liggen heel wat voetstapjes daar op 't Keern 21.....
Afbeeldingsresultaat voor Foto ford garage Geerling en Winkelaar Hoorn
Kijk op deze foto kun je het beter zien waar woonden, rechts bij de 4 ramen.
Mijn oom, Riekus Vink, was de baas van deze garage, dus als kind kwam ik daar al vaak. Zij woonden toen in het linker gedeelte, bij de ramen in de ronding. Toen dacht ik wel eens, als 9 jarig meisje, later zou ik hier wel willen wonen. Lekker dicht bij de stad, ik kom uit een dorp, en dan kon mijn man hier werken, nou dat leek mij wel wat.
En laat het nou zo zijn gegaan, bizar toch.
Ik ging op mijn 16e bij mijn oom werken, op kantoor, en heb daar mijn Lief ontmoet. Mijn Lief werkte daar in het magazijn, we werden verliefd en we trouwden in 1976 en mochten daar toen gaan wonen.

Over dromen die uitkomen gesproken......

En nu, nu wordt het pand gesloopt, begrijpelijk want het was oud.....
Gister wel even gaan kijken, natuurlijk.
Het woonhuis van mijn oom en tante is nog in tact...
Dit was ons gedeelte.....
Die deur die daar open staat was een kast in mijn huis en die was zo groot dat ik er een tafel in had staan met mijn naaimachine erop zodat ik daar altijd kon gaan zitten....die kast was net een kamertje..
Toen speelde ik ook al met lapjes.....
Volgende week is de boel plat, denk ik.
Zal een raar gezicht zijn, mijn hele leven staat die garage daar net over het spoor als je Hoorn binnenkomt.

Zo zei ik het ook altijd als ze vroegen waar we woonden...
"Net over het spoor rechts, de Ford garage."

Kennen jullie Frau Antje?
Afbeeldingsresultaat voor foto's van Frau Antje
Ja, die mevrouw van de hollandse kaas in Duitsland.
Wel, gister stond hier een Frau Geertje voor de deur met een gigantische bos tulpen...
Kijk maar....
Dit is 1 vaas, en die zit goed vol...
En toen hield ik nog over voor deze vaas...
PRACHTIG
Dank je wel John & Gerie voor de mooie tulpen die jullie hebben gekocht bij een tuinder die zo nog wat omzet kon maken. Goed gedaan, en wij heel blij.
Want het gezegde blijft...
Je Zegt Het Met Bloemen.

Zo, mijn verhaaltje is weer verteld, ik wens jullie een fijne dag, en blijf op elkaar passen in deze tijden.
Doe wat het RIVM zegt, misschien kunnen we dan een totale Lock-Down voorkomen, dat hoop ik.
groetjes, Marion.


1 opmerking: