woensdag 4 maart 2020

Gewoon een gezellig blogje vandaag............

We beginnen vandaag gewoon even met 2 dikke gezellige dames. Ooit heb ik deze 2 lieve koeien, want dat waren het, op de foto gezet tijden een paasmanifestatie in Wadway.
Nee, Wadway schrijf ik niet verkeerd, dat is een dorpje hier naast Wognum en je schrijft het echt zo. Hoe je het uitspreekt is een 2e, niet WADWEE, maar WADWAAI, echt Westfries.
Leuk toch, weer wat geleerd.
Later heb ik deze mooie foto vergroot en aan de boerin geschonken, ze wist niet wat ze zag en was er erg blij mee.

Maar goed alle gekheid op een stokje, wat heb ik de afgelopen dagen gedaan....
Aan de quilt gewerkt.....heb nu 5 rijen van 7 blokken aan elkaar gezet, en het wordt heel erg leuk als zeg ik het zelf.
Nog 2 tassen gemaakt, en die zijn ook goed gelukt.  Het zien laten gaat niet want ik kan geen foto's meer uploaden, mijn marge is vol.
Misschien dat er na vanavond weer een oplossing is want dan komt mijn schoonzoon mij helpen met dit probleem.
We wachten rustig af.

Ik zag nog dit mooie plaatje
We praten wel eens over kanten kleedjes, maar zoiets op je voordeur is toch ook net een kanten kleedje. Ik weet het, we dwalen af, maar ik kon het niet laten om dit even te laten zien.
Zo kom ik dan weer op een idee om een tas te maken met aan de buiten kant een kanten kleedje, van de kringloop natuurlijk. Dit idee slaan we even op, je weet nooit.

Maar wat had ik nog meer te doen........
Nou gister niet zo veel op hobby gebied, ik had namelijk kleine Phlynn op bezoek.
Zijn mamma moest voor suikeronderzoek naar het ziekenhuis, dit is een controle afspraak omdat ze bij haar vorige zwangerschap suiker had, en zodoende was Phlynn gezellig bij ons.
Hij was voor een nachtje, want zijn moeder moest al om 7.15 in het ziekenhuis zijn.
Kijk daar is ie weer even, treintjes zijn nog steeds favoriet om mee te spelen.

Vandaag ga ik misschien nog even naar een soort van kringloop in de Rijp. Gister kwam een gewezen buurvrouw even aan wippen en die begon over die winkel...daar moest ik zeker naar toe.
Ze was even mee naar boven naar mijn atelier en keek haar ogen uit. 
Ik liet haar mijn tassen zien en die vond ze zo leuk dat ze er een wilde kopen.
Nou mag dat natuurlijk wel, en het is ook heel leuk als je die waardering krijgt, dus ze heeft er een gekocht en die andere heeft ze van mij gekregen, dus ik moet er weer 2 bij maken.

Ik begin er zelfs over na te denken om op de weversmarkt in Hoorn te gaan staan......zou dat aanslaan, en hoeveel tassen zou ik dan moeten hebben, en welke prijs moet je dan vragen...Het begint dan wel op werken te lijken.....ik denk er nog even over na, maar het idee heeft al wel wortel gezet.
Dus wie weet, misschien sta ik daar op 15 juli in Hoorn.

Kijk nog zo'n mooi kantwerkje...

Zo het verhaaltje is weer geschreven, ik wens jullie een gezellige woensdag,
groetjes, Marion.

2 opmerkingen:

  1. Dat moet je echt doen mam, op de markt gaan staan! Als het kan neem ik wel vrij, dan help ik je! Superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel leuk natuurlijk. Maar dan heb je toch wel een hele voorraad nodig denk ik. Je hebt maar 3 maanden de tijd? Beter in 2021?

    BeantwoordenVerwijderen