vrijdag 27 maart 2020

De verrassing was voor..............

Dit patroontje met speciale vulling heb ik gister even weggebracht. Naar wie? Nou, naar mijn partner 
"in crime" zoals dat heet. Ja, ik heb een partner in crime sinds kort.
Had ik het laatst over de Weversmarkt die iedere zomer in Juli in Hoorn wordt gehouden en waar ik graag wilde staan met een kraam en dan tassen wilde verkopen, mijn patchie vriendin Greet wil ook heel graag op die markt staan.
Dus wij sloegen de handen ineen en gaan nu proberen er volgend jaar, 2021, te gaan staan met tassen die wij zelf hebben gemaakt.
Wij hebben dan beide dezelfde tas mee naar de markt, misschien zijn we dan wel herkenbaar.
 Achteraf maar goed dat het dit jaar niet lukt want ivm de Corona crisis moet ik nog zien of er markten blijven doorgaan dit jaar.


Ik was dus even een ritje aan het maken met mijn lief met de auto....eerst waren we even naar Andijk, daar hebben we wat varens voor in de tuin gebracht bij vriendin Ria. We bleven buiten op gepaste afstand en hebben elkaar zo even gesproken.
Wij hadden varens gekregen van neef John, uit Avenhorn,  die moest ze ruimen van de gemeente, en nu zijn er dus 3 naar Andijk geëmigreerd.
Wij hebben er zelf ook nog 3 en de buren naast ons krijgen er ook nog een paar.
Win/win...gemeente blij, John blij, de varens blij want die mogen toch blijven groeien...hoe mooi kan je het maken.

Brengt mij eigenlijk bij de spreuk van vandaag.....
Eigenlijk leef ik zo mijn  leventje altijd al.......

Verder heb ik het gordijntje voor mijn dochter opnieuw geknipt!!! Jaaaaaaaa, nu goed met de juiste afmetingen, dus ik kan het nu gaan naaien.
Nu hou ik wel wat stof over maar daar kan ik weer wat mee. Natuurlijk kan ik altijd wat met stofjes, maar ik heb gezien dat ze wat opbergdozen op de kapstok heeft staan en die zijn nu zwart/wit, dus die kan ik misschien met de overgebleven stof bekleden.
Daar was weer zo'n moment van geborrel van ideeën in mijn hoofd.
We gaan het zien.

Ook nog gewerkt aan de jojo's, het schiet al lekker op.......kijk maar even mee.....het zijn net snoepjes...
Als ik wat laat zien moet het wel in stijl, toch?

Vandaag ga ik het gordijntje in ieder geval afmaken en dan kijken we wel weer verder, er ligt nog genoeg te wachten....
Nee, ik verveel mij echt niet.
Straks eerst maar eens kijken of ik boodschappen kan doen, of ik überhaupt de winkel binnen mag...het schijnt hier en daar nogal problematisch te zijn.
Hier bij de Kruidvat hebben ze een soort Efteling route gemaakt waardoor je nu wel heel dicht langs elkaar moet, dat was dinsdag, misschien is het inmiddels veranderd.

Sterkte allemaal, vooral de thuiswerkende ouders met schoolgaande kinderen.....die hebben het wel zwaar.......ga er maar aan staan met dat volkje de hele dag om je heen en dan moet je zelf ook nog werken. 
Ik ben niet jaloers.

Fijne dag, groetjes, Marion.



2 opmerkingen:

  1. Als de markt doorgaat kom ik zeker bij jullie langs hoor. Groetjes en blijf gezond! Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie 'snoepjes'! En ik ben er nu wel klaar mee inderdaad, hup alles naar school en ik weer naar kantoor. Gelukkig weekend nu. Maar ze doen het goed.

    BeantwoordenVerwijderen