donderdag 19 maart 2020

Een handige moeder is nooit weg.........

Kijk, wat een mooie actie foto......Ja, ik was ingehuurd als schilder, weer eens heel wat anders dan met lapjes spelen.
Mijn jongste dochter had een nieuwe aanbouw gekregen bij de voordeur en dat moest natuurlijk na het stucwerk worden gesausd. Wie gaat dat doen?
Nou zij zelf in ieder geval niet want ze is 6 maanden zwanger dus was ik de aangewezen persoon. Ik hou namelijk wel van schilderen.
Vorige week had ik het hele aanbouwtje al in de voorstrijk gezet, dus kon nu het serieuze werk beginnen.
Eerst het plafond, dat moest gewoon wit, dat was niet zo ingewikkeld, ware het niet dat het niet in 1 keer dekte, maar dit terzijde.....
De wanden moesten in een hele aparte kleur worden gesausd, de kleur "woudgroen".
Dan moet je dus met een groen rollertje langs de witte randen van het plafond, tricky!
Maar ik heb daar een oplossing voor gevonden, dat doe ik met een stukje karton....ik hou dat karton tegen het plafond en saus dan eronder zodat het elkaar niet raakt en je krijgt dan ook een hele redelijke strakke rechte afscheiding.
Dit is die woudgroene kleur......het lijkt grijs als je het erop smeert, maar het droogt groen op, heel apart.
En weet je waarom we die kleur hebben uitgezocht?
Omdat er ook een gordijntje moet komen en dat heeft die kleur, kijk maar....
Die groenige kleur komt dus op de wanden terug.....Wie dat gordijntje gaat naaien, nou die handige moeder natuurlijk, wie anders?
Daar moet ik nog aan beginnen want eerst moest ik verven. Rustig aan, alles op z'n tijd.
In dat huis van die aanbouw woont natuurlijk ook mijn jongste kleinzoon, Phlynn.....Wat een mannetje is dat toch....Zo op afstand hoor je hem gewoon de hele dag kletsen over van alles en nog wat. Wel heel gezellig..
Maandag had mijn dochter mij opgehaald met de auto en dan weet hij al te vertellen waar zijn huis is en hoe we moeten rijden....Zijn we er eenmaal dan loopt hij snel naar zijn huis en wijst mij zijn slaapkamer raam en het badkamerraam, voor hem heel interessant.....Oma wist dat natuurlijk niet....
Het leuke voor hem was dat ik maandag ook Silka de hond mee had, die kon niet de hele dag alleen thuis blijven natuurlijk.
Silka was dus in Phlynn zijn huis, voor Phlynn de kers op de taart.
Nou het verven klaar is moeten we ook nog tapijt op maat snijden, maar dat moet haar handige vader doen, ik heb niet genoeg kracht in mijn handen voor dat werk.
Mijn dochter heeft een mal gemaakt van karton van de vloeroppervlakte dus dan kunnen we het zo na snijden, easy, peasy........

Zo, nu nog even over de hamsterwoede van ons volkje...
In mijn dorp is geen enkel doosje paracetamol meer te koop, al enkele dagen niet.
Dit is een ramp, want ik gebruik 6 paracetamollen op een dag als onderhoud voor de pijnbestrijding van mijn artrose........En met mij zullen er meer mensen zijn die paracetamol als onderhoudsmedicijn gebruiken.
Hier moet dus iets aan gedaan worden...je moet het van de artsen gebruiken, je moet het zelf betalen {wat niet erg is} maar het is nu niet verkrijgbaar, hier gaat dus iets mis. Zelfs de apotheek zit al enige dagen zonder.....
Had ik nou ook maar gehamsterd!!!!
Ja, zo ga je toch denken. Die mensen die alles hebben opgekocht hebben het alleen maar in huis voor Als Dat....op dit moment dus niet echt nodig, het ligt gewoon bij al die rollen toiletpapier, die ze ook niet meteen nodig hebben......

Morgen zou ik eigenlijk naar de kapper, dit hoeft niet, de kapper is gesloten. Begrijpelijk, maar mijn haar houdt hier geen rekening mee....Ik hoop maar dat het niet te lang gaat duren anders moet ik toch de tonduese er maar op loslaten......dan hoef ik voorlopig niet naar de kapper.....
Ik denk er nog even over na........
Tot zover mijn verhaaltje van vandaag, jullie lezen het goed, ik verveel me totaal niet.
Voor straks, slaap lekker,
groetjes, Marion.


2 opmerkingen:

  1. Ik hoopte dat de foto's uit oudere berichten hersteld zouden worden. Ik zie alleen de foto's van na de reparatie, dus van de laatste 2 blogjes. Alle andere fotos worden weergegeven als grijze verboden inrijborden. Jammer want ik vind dit een erg leuk blog dat ik al een tijdje lees......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan je wel ff bijknippen hoor mam als het nodig is

    BeantwoordenVerwijderen