zaterdag 3 september 2022

Soms kom je oude bekenden tegen…….

Deze mooie oude woonwagen staat op de camping waar ik nu verblijf. Het is de woonwagen van oude bekenden, Pipo en Mammeloe, Nonono, het ezeltje, loopt verderop in de wei….zo grappig om te zien.
We staan op een prachtige camping, heel groot zelfs, aan de Saône. Kampeerders onder jullie zullen er vast wel eens geweest zijn, wij zijn hier op aanraden van onze buren. De naam van de camping, 
“ Aux Rives Du Soleil “, en ze wordt beheerd door Nederlanders. Vanaf de camping kun je de Saône zien en je kan er zelfs in want aan de kanten is het niet diep….Silka blij want die houdt van pootje  baden en niet van zwemmen. Het water is wat troebel en wat modderig, maar geen nood, er is hier een hondendouche!!!! 
Onderweg hier naar toe hadden we ook nog wat pech….
Hier zien jullie een rooster, die zorgt voor ventilatie van de koelkast, heel belangrijk anders wordt Kees zijn bier warm en dat moeten we niet hebben….Nu zijn we het bovenste rooster voor de 2e keer verloren…hoe vast kan iets gemonteerd worden….Thuis hadden we al gezien dat het zwakjes was dus mijn lief had er al een schroefje ingezet…..Helaas, het mocht niet baten, we zijn hem toch verloren.

Toen moest ik wat verzinnen zodat de regen er geen vat op heeft…..creabea naar de ACTION, die zit ook in Frankrijk, een rolletje plakvlezel gekocht en alle schroefjes eruit, lapje ervoor, schroefjes er weer in en zo zit het nu……Er was alleen roze te koop, dat was nog wel een dingetje…..We zijn dus goed herkenbaar…mocht je ons zien rijden, toeter dan maar even, dan zal ik zwaaien…..We gaan maar weer voor een nieuw rooster van 50 euro…..maar…..er gaan wel meteen schroeven in. Volgens mij is het eigenlijk een verdienmodel van de rooster fabriek, ieder jaar een nieuw rooster, dat tikt wel aan.
Natuurlijk heb ik ook nog wat leuke plaatjes voor jullie…
Een mooie oude poort met prachtige ornamenten…..

Kijk van dichtbij zie je zelfs de goud verf…..rijke wijnboer denk ik…..

Mijn favo, een heerlijke krakende oude deur….opvallend hier in deze streek is dat veel van deze grote deuren zwart geverfd zijn.
Ook nog een plaatje van de rivier dan….
Het water was as smooth as a mirror…..gistermorgen tijdens mijn wandeling met Silka….

Gewoon aan de overkant van de camping…..van dichtbij…

En van veraf…..
Tot zover maar weer, fijn weekend,
Groetjes, Marion.

Toch ook nog een deurtje voor aan het einde….









 

2 opmerkingen:

  1. Prachtig die gespiegelde foto's! Jammer van het rooster, maar goed opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto’s Marion en even balen vh rooster weer. Maar roze is niet lelijk en jullie zijn herkenbaar. Fijne vakantie verder

    BeantwoordenVerwijderen