woensdag 21 september 2022

Hoe verliefd kun je zijn…….

Ik zag dit straat-naam bordje en was eigenlijk verbaasd…hoezo? Nou in de buurt van Arbois, dat ligt in de Jura is ook een Saint Amour….en ik ben hier in de Bourgogne, in de streek van de Beaujolais…..hoe raakt een mens verdwaald….

Maar een stuk verder zagen wij dit bord dat verwijst naar de plaats Saint Amour…erop af, ja toch…Wij als nog steeds verliefd zijnde senioren wilden hier naar toe. Ik bedoel we zijn al bijna 47 jaar getrouwd dus dan weet je wel hoe verliefd je bent. En ja, ik kan zeggen ik ben nog steeds verliefd, wel anders, intenser, maar nog steeds verliefd. Kees is mijn maatje en ik hou van hem voor altijd.
Dus wij naar Saint Amour……wat kunnen we verwachten….allemaal verliefde mensen op straat….of juist niet…..hoe druk zal het er zijn op 14 februari, dat vraag ik mijzelf dan allemaal af….
Hier de poort van een wijnhuis, daar maken ze dus die liefdeswijn, dat moet wel,  gezien de harten op de deur……Maar op straat was niemand te zien…..geen kussende mensen, echt niemand. 
Kijk, daar staat zowaar een fles Saint Amour wijn, zou dat dan een liefdesdrank zijn…..Het antwoord is nee, het is gewoon een heerlijke wijn. 
Dus mocht je eens aan de liefde twijfelen, misschien helpt een wijntje uit Saint Amour.

Bij een wijntje hoort ook wat te eten, nou ik heb nog een recept.
Het is er weer een met peulvruchten want die zijn zo gezond. Ik gebruik meestal gedroogde peulvruchten voor dit recept maar uit een pot of blik kan ook, alleen het vocht niet afgieten.
Neem een pot/blik bruine bonen, of kapucijners, of  grauwe erwten, het kan alle drie. Het is geen traditioneel gerecht maar eentje met een twist { eigenlijk voor mensen die nooit peulvruchten eten, die vinden dit vaak wel lekker}
Spekjes uitbakken, en een Italiaanse roerbak van de supermarkt, eventueel voeg je nog wat paprika toe of courgette, mag je zelf weten, doe dit bij de uitgebakken spekjes en roerbak alles, dan de peulvruchten erbij en goed doorwarmen. Serveer het met een flinke lik mosterd erdoor, en dan denk ik smullen maar.
Je kan ook die worstjes van Lidl erbij doen, die ik gister heb genoemd, doe dat dan direkt na de spekjes voordat je de groente erbij doet.
Hoor het wel of jullie het lekker vonden.

Fijne dag, ik ga lekker met mijn lief van onze laatste dag in Fleurie genieten. Morgen weer een reisdag, niet ver, naar Beaune….voor een paar dagen…..altijd gezellig en dan wil ik eigenlijk zaterdag daar naar de markt. We zullen zien…..
Groetjes, Marion.
Wel deuren, allemaal dicht, geen mens op straat.

 

1 opmerking: