maandag 12 september 2022

De Franse kapster en een verjaardag……

En zo is het kapsel geworden…om 9.30 mocht ik komen en om 9.45 stond ik weer buiten….het was een razendsnelle kapster….hoe wilt u het gedaan hebben? Court ou tres court….kort of heel kort…is zei tres court en dat werd het. Ze kwam meteen op snelheid, met haar tondeuse ging ze vliegensvlug over mijn hoofd en daarna nog even wat met de schaar en klaar was ze…..echt het was een goede kapster en ze kon heel goed met de tondeuse overweg…..maar het allerbelangrijkste was toch wel dat ze vond dat ik zulk makkelijk haar had om te knippen…..ja, dat vind ik zelf ook…..en het is heel lekker nu de ijsmuts er weer af is. Vandaag hier 29 graden, we zitten aan de voet van de Alpe d’Huez….midden in de Alpen….nou dan ben je blij met kort haar, ik in ieder geval wel……

Vandaag ook een feestje gevierd met mijn allerliefste…..jullie kennen hem wel, mijn Kees….die werd vandaag 72jaar jong…..Vanmorgen eerst naar de bakker, ja, Kees is een snoeperd, dus wel gebak natuurlijk op zijn verjaardag……en wat een mooie taartjes hebben ze hier….

Je komt al thuis met een soort van kadootje, zo mooi zit het ingepakt…..ik heb zelf bij een bakker gewerkt dus ik mag het zeggen…..er kwam geen plakbandje aan te pas…..

Ik had een Flan gekozen, bladerdeeg, gele room en dat dan gebakken…..

Deze had Kees, en schuitje met verse vruchtjes en frambozen mousse en bovenop vanille room….
Kopje koffie erbij, nou wie doet ons wat….toch jarig….
En zo genoot de jarige job van zijn taartje…..Het was nog vroeg en de zon is hier pas om 10 uur achter de berg vandaan, daarom de trui nog aan…..

Zaterdag was er hier in het dorp markt, daar zijn we natuurlijk naar toe geweest…..lekker over de markt slenteren en dan ergens een heerlijke grand café au lait genomen. Zo lekker en gezellig….mensen kijken, altijd leuk, ja toch?
Nog wat lekkere hapjes ook gekocht…..een soort van pasteitjes, heel lekker…

Er waren heel veel smaken…ik had gevuld met ratatouille en met een heerlijke kaas…..voor herhaling vatbaar…..Je zou ze ook zelf kunnen maken…..wie weet nog hoe en wanneer….

En met onze Silka gaat het ook goed….
Buiten kan ze zelfs af en toe los! Ja, dat is een wonder, maar het is echt waar……Ze is nu bijna 8 jaar oud, dus het wordt wel tijd……

En in de caravan ligt ze heerlijk in dit mandje……ook weer mooi opgelost.
Zal ik nog wat plaatjes laten zien van de bergen hier om ons heen…..Les 2 Alpes, Een Col, en nog meer bergen…




En zo rijgen de mooie dagen zich aan een als een kralen ketting….mooie routes om te rijden en dat is Kees wel toevertrouwd…en ik….ik zit er mooi naast en Geniet…..


Fijne avond, groetjes, Marion.
Hoe ouder, hoe mooier…..vind ik…..













 






7 opmerkingen:

  1. Als je haar maar goed zit, toch...... top! Gezellig hoor de camping foto's. Alsnog gefeliciteerd, taartjes zien er goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige plaatjes van de bergen. Gefeliciteerd met je man en je korte coupe. Leuk hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juliie hebben het heerlijk. En een top kapster, goed geknipt! Lekker die taartjes en pasteitjes, blijft toch leuk koffie drinken bij de markt, waar dan ook, in de zon het allerleukst, zeker in Frankrijk. Prachtige foto's, de lucht is zo mooi blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijke tijd in een mooie omgeving. Frans gebak is niet te versmaden. Fijne tijd nog.

    BeantwoordenVerwijderen