donderdag 8 september 2022

We hadden een reisdag……niet met Martine maar met Marion……

Wij stonden dus op de camping van Pont de Vaux, dat is in de Bourgogne streek aan de Saône, prachtige camping, gezellig ook want ik kreeg hele leuke achterburen. Die hadden wel zo’n leuke caravan en daar raakte ik van geïnspireerd……hoezo? Nou aangezien ik tassen maak en deze op een camping vaak aan mijn buren weggeef kon ik dat deze keer niet doen. Ik ben naar buurvrouw Carla toegegaan en vertelde het verhaal van de tassen….ze mocht er een uitzoeken als ze dat wou maar liever wilde ik er een voor haar maken met haar caravan erop. Van deze caravan wordt een mens toch vrolijk….en jullie hebben de naam nog niet eens gezien….

Ja, jullie zien het goed, hij heet “ Rockabilly”….hoe leuk is dat???? De bekleding was ook rood met wit, echt zo leuk…..Het resultaat is dat ik voor Carla een tas met haar Rockabilly ga maken. Kijk, dat zijn nou leuke vakantie dingen……vind ik….
Maandag gingen ze weg, naar de Provence en dat plan hadden wij ook….maar er sluimerde ook nog een plan van naar de Franse Alpen…..Hoe zou het weer daar zijn….eerst maar eens  even kijken…
Vanaf woensdag werd het beter dus wij zijn woensdag naar Alpe D’Huez gegaan….was maar 258 kilometer dus best te doen. We kwamen aan met mooi weer, heel zonnig, eigenlijk een beetje te heet, maar goed dat was dan maar zo…
Maar toen werd het avond………Ja hoor, het begon te lichten en de onweersbui stortte zich over ons uit…
Gelukkig hadden we net alles helemaal op zijn plaats gezet, dus alles bleef droog.

En zo ben ik nu ineens in de Franse Alpen…vandaag even de Alp opgereden, ja met de auto…..wij fietsen niet want onze hond kan niet fietsen…..
Het is maar een klein Alpje , 12 kilometer,  maar wel met 21 bochten, dus je hebt als fietser wel wat te doen…ik ben helemaal niet jaloers op die fietsers….
Bij ieder bocht staat zo’n bordje met namen van beroemde wielrenners erop…..Hier wordt Joop Zoetemelk genoemd, bij bocht 16….toch wel leuk om dit te lezen….Steven Rooks las ik ook en Henny Kuipers…natuurlijk ook Armstrong en Peter Winnen…..
Maar het is ook mooi om de bergen om je heen te zien….
Hier ligt nog eeuwige sneeuw, ja het ligt er echt…..

En vanmorgen was het heel mooi toen de zon opkwam….wolken en damp en bergtoppen in de zon…
Gewoon Genieten met een grote G….
Het was de reisdag wel waard…..we blijven hier nog even.
Morgen ga ik naar een Franse kapsalon om mijn haar te laten knippen….ook weer een avontuur…hoe zeg je knippen in het frans en dan vraagt de kapster hoe ik het wil, nou met de schaar natuurlijk….maar hoe ga ik dat uitleggen…..geen nood hoor….ik weet wat ik moet zeggen….het komt allemaal goed.
Fijne avond nog, groetjes, Marion…

Een oud bootje…..verlaten aan de kant…..





 



 

4 opmerkingen:

  1. Leuk avontuur de Franse kapper maar meestal kunnen ze heel goed knippen dus wordt vast een goed kapsel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prima gelukt en ze kon idd heel goed knippen...

      Verwijderen
  2. Wat een geweldige caravan! Ze wordt vast blij van de tas. Succes bij de kapper! Ben benieuwd wat het geworden is, spannend...Weet je woord ijsmuts niet in het Frans? Dan zeg je dat die eraf moet 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles goed gegaan bij de kapper...ik zei dat ik blij was dat mijn muts verdwenen was...nou dat vond ze leuk

    BeantwoordenVerwijderen