zaterdag 17 september 2022

We hadden weer een reisdag…..nu naar Fleurie…..

 



De weg van de oude pers…..dat is het straatnaambordje hier in Fleurie….Fleurie ligt in de Bourgogne streek iets onder Macon bij ons vandaan….het is dus een wijnplaats,  en daarom zoeken wij het op, zo simpel is het. Wij gaan hier zeker even wijn inslaan. Ze maken hier vooral Beaujolais wijn, dat is dus ook een Bourgogne wijn. Niet alle Bourgogne wijn is rood, nabij de plaats Meursault wordt vooral witte wijn gemaakt…..

Vandaag een leuk ritje gemaakt…

 
Ook hier zijn de druiven al geoogst…..maar deze hingen er nog….lekker zoet, maar ….ze waren veel te klein….te kort water gehad…..dat is de algemene klacht….nu maar hopen dat de wijn wel lekker is dit jaar…
Gewoon zo’n schattig wijnhuisje midden in de druiven ranken…..en als er dan druiven om heen staan is het plaatje compleet.
Maar ik zag nog wat leuks….
Zomaar gewoon langs de kant van de weg, een mooie gele bloem….een courgettebloem, hij is eetbaar maar ik heb hem laten staan…..er zaten nog meer bloemen aan, maar courgette’s zag ik niet…Wie o Wie heeft die opgegeten?
Ook heb ik nog een foto voor Djoeliah gemaakt, mijn ex-DSB collega die mij bijna dagelijks een wolken foto stuurt…..
Djoeliah, speciaal voor jou….de wolken waren zo mooi vandaag…
Nou hoe vind je hem…prachtig toch?

Natuurlijk ook nog deurtjes gespot….
Lekker verveloos en oud…..mijn favoriet….

En wat opvalt hier is de rode kleur….meestal is het blauw-grijs of die typische Franse kleur groen…nu dus rood tinten….en wat eruit steekt is de buis van een waterpomp, heel apart….

Deze luikjes zijn in dezelfde kleur rood.
Maar goed, mijn verhaaltje zal kort zijn vandaag want de internet verbinding op deze camping is ronduit slecht….helaas….
Jullie zijn weer op de hoogte van onze verhuizing en wie weet komt er nog weer wat voorbij….
Ook wil ik Carla nog bedanken voor haar heerlijke kruidkoek, hij is echt heeeeeel erg lekker…
Fijne avond nog, groetjes, Marion.




 









2 opmerkingen:

  1. Wel blijven schrijven hoor over de vakantie, juist zo gezellig.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, maar soms grrrrr….als het heel lang duurt voor er iets gebeurt…ik blijf schrijven

      Verwijderen