woensdag 1 mei 2019

De Provence en nog wat.....

Heel toevallig heb ik dit boek mee, van Peter Mayle. Gevonden bij de kringloop en het is toch een leuk boek, vooral als je zelf in de Provence bent, zoals ik. Hij woonde in Menerbe, hier vlakbij, ging naar een restaurant in Lacoste, en wandelde soms met z'n honden naar Bonnieux....hier allemaal om de hoek....
Vanmiddag waren wij even in Lacoste, op zoek naar dat beroemde restaurant wat Peter Mayle noemt in dit boek, helaas het is er niet meer, dus ik moest zelf kokkerellen, geen probleem.
Gelukkig had ik er wel rekening mee gehouden dat het een soort van Zondag is in Frankrijk, 1 mei, dag van de arbeid. Iedereen geeft elkaar Lelietjes van Dalen kado, echt Frans.....
Het werd lekker sla, met gekookte aardappeltjes en een karbonaadje, daarmee verwen ik mijn lief.
Wij aten van dit tafelkleed, gemaakt van theedoeken van de ACTION....Daar kwam ik afgelopen winter ineens mee thuis...En natuurlijk heb ik ook een rood kleed, echte pompdoeken, zo leuk.

Wij waren vanmiddag in de buurt van Roussillon, en daar zag ik de druivenstokken...
Kijk maar even mee....
Erg kaal nog....en dan te bedenken dat er over 100!! dagen druiven geoogst worden....
Van dichtbij ziet het er zo uit....

Een heel klein tut blaadje komt eruit....zal het wel lukken....
Ik ben groot fan van de Roussillon wijnen, en ook de rosé is erg lekker, die drink ik nu hier.
We wachten het af, maar stiekem weet ik zeker dat het goed komt.
We reden ook nog langs een hele oude brug, Le Pont Julien, die is oud, zeg maar heel oud.
Hij lag op de route die Narbonne met Turijn verbond, wanneer denk je...3 jaar voor Christus....dat is echt oud....
De rivier de Calavon stroomt er onder door.....
En zo verenigen wij het een met het ander en luieren tussendoor bij het zwembad, heerlijk..kan het iedereen aanraden.
Het was weer een heerlijke dag.
Bonne nuit voor straks,
groetjes, Marion.








3 opmerkingen:

  1. Een graftak en een rottige ouwe brug, lekker dan 😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onvoorstelbaar dat daar druiven aan gaan groeien. En de brug lijkt wel uit een film te komen, sprookjesachtig

    BeantwoordenVerwijderen