woensdag 15 mei 2019

Souvenirs....nee daar doen wij niet aan, of toch wel.....

Groot coöperatief wijnhuis in APT, Provence Frankrijk...Wij hebben daar vorige week al een voorraadje wijn gehaald omdat ze hier hele lekkere wijnen hebben....Vaucluse, Luberon en de beroemde Ventoux wijnen....
Vandaag maar 5 liter gehaald voor direkt gebruik........Ventoux wijn is het geworden...
Op vakantie heb ik heel graag een lekker wijntje bij mijn diner....Ik kook graag en dan doe ik mijn best om wat lekkers op tafel te zetten en daar hoort zeker een lekker rood wijntje bij.
Daarna lekker franse kaas als afsluiter, ik voel mij dan in een 3 sterren restaurant zitten, ik ben wel uit eten, ik zit namelijk in de caravan.....in het Franse land.....
Deze tanks zitten vol met wijn.....groot zijn ze......
Dit is echt een heel mooi wijnhuis, en weet je, ze tappen wijn en vrac { oftewel los in een jerrycan }
Kijk, daar gaat mijn lief met z'n jerrycan.....
Hier kom je binnen, heel veel reclame op het moment voor rosé....Daar moeten ze voor juli vanaf....
Alles staat heel mooi opgesteld, van wit naar rosé, naar rood en dan ook nog per soort.....Vaucluse, Luberon en Ventoux.
Ze verkopen ook in wijn dozen, dan zit het in een plastic zak en kun je zo tappen en de zak trekt vacuüm....super...
Mijn lief bij het wijn tankstation.....de OPEC heeft hier GEEN invloed, gelukkig....Ze tanken 13 wijnen zo uit het vat!!!
Je kan hier zelfs ook nog een maaltijd gebruiken op bepaalde dagen, meestal op zaterdag....Ziet er zo gezellig uit allemaal....
Wij hebben weer een lekker wijntje bij de maaltijd...
Als je ooit in de buurt bent, ga er even binnen kijken, vinden ze leuk en je kan er echt hele lekkere wijn kopen voor een mooie prijs.
Zo zijn wij al in heel wat wijnhuizen geweest, heel leuk want wij zijn beiden dol op rode wijn.
Het was weer een leuke dag zo, met vanmorgen geen zon en vanmiddag weer wel. Het is niet zulk mooi weer zoals andere jaren maar wij zijn al blij als het niet regent.
Bonne Nuit...
a demain,
Marion.


1 opmerking:

  1. Wat leuk het wijn tankstation! Wat netjes allemaal. Geniet maar lekker van de wijn. Is ook heerlijk met minder mooi weer 😜

    BeantwoordenVerwijderen