woensdag 22 mei 2019

Cuisine de mamma est a Beaune....

 We beginnen met een deur, dat is eenmaal mijn hobby, deze is een beetje deftig en wordt door middel van van dwarse planken beschermd tegen het wassende water, als dat komt....Als het regent in een dorpje op de heuvel komt er heel veel water door de straten naar beneden.....
Vandaag zijn wij vanuit Lagnes terug gereden naar het noorden naar de plaats Beaune, in de Bourgogne...Hier blijven wij tot vrijdag en dan gaan we naar de stad Luxemburg. Tegen alle verwachtingen in is het hier mooi weer, de zon schijnt en het was hier 24 graden, dus best lekker.
Vandaag verse pasta gemaakt met een roerbakje van paprika,uien en courgette, lekker in al z'n eenvoud en heel gezond.
Mijn kookeiland was gewoon mee verhuisd, lekker makkelijk....
Zo leuk buiten koken, en vooral op een camping.....
Er moest natuurlijk wel een wijntje bij, dus mijn lief moest even de jerrycan over gieten in 2 kleinere, anders bederven ze, en dat moeten we niet hebben...
Gelijk natuurlijk alweer vragen van andere campinggasten wat voor wijn dat was en hoe we dat mee nemen en wat we er thuis mee doen....opdrinken natuurlijk!!! Wat een vraag...
Morgen gaan we nog wat Bourgogne wijn inslaan en wat franse boodschapjes....
Nog een franse deur, een bruine deur en een blauw luik voor het raam...heel apart...wij schilderen alles in dezelfde kleur, hier dus niet....
Dit was het weer voor vandaag, bonne nuit ,
groetjes, Marion...


3 opmerkingen:

  1. He jammer zijn de campingavonturen bijna voorbij? Het is net of ik naar ik vertrek zit te kijken, gezellig hoor.
    Maar goed dan komen er weer quiltavonturen voor in de plaatst toch?
    Goeie reis verder, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Natuurlijk...ik blijf boogjes schrijven... jammer dat de vakantie al weer om is, wat gaat dat snel...5 weken..

    BeantwoordenVerwijderen