zondag 19 mei 2019

Eine schwalbe macht noch keinen sommer......hier wel.....


Zie de zwaluwtjes hier al druk bezig met hun kroost.....we hoorden de kleintjes piepen...De daken zijn hier nog zeer geschikt voor zwaluwnesten, ik blijf dat zo leuk vinden....
Dit zijn er 2 van de 20 nesten!!!!
Waar waren wij? Wij waren in Auribeau, een echt provecaals plaatsje. Da auto's moeten buiten het dorp blijven en je kan er dus alleen maar in met de benenwagen. Ook de bewoners kunnen hun auto niet in het dorp kwijt, de straatjes zijn gewoon te smal.
Dit bord moest op de foto, het is namelijk nog een betonnen wegwijzer van ongeveer 40 jaar geleden. Het is bijzonder als je er nog wel eens een tegenkomt. Ze werden geplaatst door Michelin.
Die deden evengoed veel, banden maken, restaurants goed keuren of afkeuren en wegwijzers plaatsen, bijzondere naam Michelin, die moeten we onthouden.....
En dan zie je zomaar dit.....Blauw-groen of groen-blauw....
En wat dachten jullie hiervan, een schattige winkelpui.....Zo echt Frans....
Deuren waren er ook....Kijk maar even mee....
Mooie dubbele, wel 3, met glaswerk....best bijzonder...
De deur is al wat nieuwer dan de balk erboven, en dat maakt hem dan weer bijzonder voor mij..
Deze is heel klein, dat zie je zo niet, maar ik schat ongeveer 1m20 hoog...en het mooie is, hij past niet. Vast een 2e hands deurtje.....
Ik heb een nieuwe tic, straatnaambordjes...
Deze wijst de weg naar het gemeentehuis en daar kun je eventueel ook bellen, fijn om te weten, toch?
Als het weer het morgen toelaat ga ik naar de markt in Isle sur la Sorgue, ze voorspellen buien, dus we zien wel.
Terwijl ik dit zit te schrijven hoor ik een cigales, en dat geluid duidt op ZON....ik hoop dat het waar is.
Slaap lekker allemaal,
groetjes, Marion.


 Nog een foto voor kleinzoon Ilay....
Kijk Ilay, 2 mooie oude Ferrari's in de kleur Ferrari Rood....het zijn al wat oudere modellen zei Opa.







1 opmerking:

  1. Wat mooi de Boulangerie! Ilay zag ook dat het oude modellen zijn 😂

    BeantwoordenVerwijderen