vrijdag 10 mei 2019

Het een en ander in het Franse land.......



 We beginnen vandaag met eten.....Nou ja, daar ben ik altijd 's morgens al mee bezig, Wat eten we vandaag, zowel thuis als op vakantie....
Gescoord, heerlijke lamskoteletten, even in de marinade van olijfolie, zout en peper en knoflook en daarna in de grillpan.....LEKKERRRRR
Sla en gebakken aardappeltjes erbij, smullen weer...
Dat was gister, vandaag hadden we een makkelijke maaltijd....geknipte worstjes met kruiden, een paar gefruite uitjes, een blik uitgelekte groente, uit Macedonië, hier in Frankrijk te koop, witte bonen en wat knoflook, gewoon, maar heel lekker en makkelijk. Makkelijk mag af en toe op vakantie toch???
Sommigen van jullie weten het al, wij hebben Joep de kat mee op vakantie...Wel Joep had vanmiddag een spannend avontuur...
Er zat een hond achter Joep aan en Silka, onze hond, wilde Joep redden, dus alles was in rep en roer...Joep ontsnapte en zat later weer lekker op de uitkijk in de tent deur, wat een held is het toch....
Ik brei ook nog steeds baby sokjes, dit is het derde paar waar ik mee bezig ben....borduren gaat even niet vanwege de pijn die ik aan mijn wijsvinger had. Het gaat goed hoor, maar de fijngevoeligheid is nog wat pijnlijk....Een naald vasthouden wil niet echt goed, vandaar....
Dus zit ik lekker in het zonnetje te breien, heel relaxt......
En natuurlijk lees ik ook nog een boek, wat heet, dit is boek 4, heb er al 3 uit!!!! Heerlijk...
Maandag in dit boek begonnen, deel 4 van de 7 zusters......en waar ben ik nu....
Ja, alweer op pagina 458....het zijn er maar 579, nog maar een ruime 100 pagina's te gaan....zucht,,
Wat kan deze vrouw SCHRIJVEN, echt geweldig.....
Boek 1 gaat over Brazilië, boek 2 over Noorwegen, boek 3 over Engeland, boek 4 over Australië, en dan echt heel erg veel geschiedenis over deze landen, wat een research is daar aan vooraf gegaan...Geweldig...ik ben een groot fan van deze schrijfster geworden, en met mij vele van jullie, dat weet ik....
Goed tot zover...
Het was vandaag zwembadweer, echt waar 27 graden, en het water was heerlijk....
We hopen dat dit door zet, maar er kan weer een mistral komen dit weekend, dus .......
Voor jullie het volgende....
Slaap lekker en een fijne zaterdag.....Wij gaan weer naar de markt in Petit Palais morgen,
asperges, aardbeien en een gegrilde kip halen, allemaal vers en zo van het land, behalve die kip dan, hahaha.....
groetjes, Marion.



1 opmerking: