zondag 12 mei 2019

De Provence.....zo mooi.....

Wederom een fikse Mistral hier in de Provence......Overal is het weer van slag en dan krijg je hier Mistral....overdag ging het wel maar nu zo rond een uur of 5 trok de wind behoorlijk aan. Van morgen waren er al weer 2 bomen bij de rivier omgewaaid en dan komt de zaag er toch echt aan te pas helaas...deze camping staat bekend om z'n bomen, heerlijk toch, veel schaduw als de zon te heet is....nu vallen ze soms als luciferhoutjes om door de Mistral wind.
Ik was nog wel naar het zwembad om te zonnen, zwemmen ging niet het dekentje zat over het water, ander komt er veel troep in. Zonnen is wel lekker met deze wind, je krijgt het niet zo heet.....
Wij zijn een rondje gaan rijden hier in de omgeving, zoveel leuke plaatsjes....Le Beaucet....zie foto..
St. Didier...
Dit is echt een hele oude deur...hij hangt in steunen van leem!!!!en het houdt ook nog, bijzonder..
Mooie oude poort....Mijn lief en Silka.....
Echt een vesting.....
Oude deuren ook...
zal ik er nog een laten zien...
Kon weer leuke deuren aan de verzameling toevoegen....
Ik zou vandaag eigenlijk naar de beroemde Brocante markt in Isle sur la Sorgue, maar de Mistral gooide roet in het marktgebeuren...Met deze wind komen heel veel marktmensen niet...vorig week was het helemaal afgelast nu waren er een paar...Wij zijn gaan kijken maar ik ben weer met mijn lief naar de camping terug gegaan. Jammer, maar helaas.
Volgend jaar beter, zeggen we maar....
Dit was de zondag in het franse land, nu gaat de wind liggen, het wordt al rustiger, misschien morgen wat minder wind...
Fijne nacht,
groetjes, Marion.



1 opmerking: